CNN: Snažte se poznat a pochopit své publikum
Zpravodajská televize CNN se ve své mediální strategii snaží být „všudypřítomná“.
CNN už zdaleka není jen televize, poskytující zpravodajství 24 hodin denně. Dnes provozuje internetové stránky, mobilní aplikace a komunikuje na celé řadě sociálních médií. „Naším cílem je dodávat zprávy na každé platformě, kde se pohybují lidé,“ vysvětlila tuto zpravodajskou všudypřítomnost na konferenci Engage Prague Ashley Codianni, jež má v CNN na starosti sociální média.
Televize i nadále tvoří jádro CNN, kolem ní však vznikají postupně další kanály, přes které je zpravodajský obsah komunikován. „Snažíme se být autentičtí. Nikdy se nevyplatí zkoušet být něčím, co nejste,“ popsala Ashley Codianni a dodala: „Důležitá je také konzistentnost – dělat to, co vám jde nejlíp, a být tam, kde to dává smysl. A rovněž je nutné se intenzivně věnovat poznávání publika.“
Jak konkrétně CNN pracuje s tolika kanály, demonstrovala Codianni na příkladu zpravodajského pokrytí Pochodu za naše životy (March for Our Lives), který se uskutečnil 24. března letošního roku jako reakce na floridský masakr, při němž devatenáctiletý střelec zabil 17 studentů střední školy v Parklandu.
Kromě televize, internetových stránek a obsahu uzpůsobeného pro mobilního telefony komunikovalo CNN na mnoha sociálních sítí a chatovacích aplikací. Na Facebooku využilo formát živého videa, které pochod snímalo seshora, a to na čtyřech lokalitách současně. „Celkem jsme měli záběry z 15 lokalit, které jsme postupně střídali. Díky tomu jsme se ve zpravodajství dokázali odlišit a přinést něco inovativního,“ upřesnila Codianni.
K tomu byla dodávána další videa, vhodná ke konzumaci na mobilních telefonech, tedy otitulkovaná tak, aby šla sledovat i bez zvukové stopy. „Zásadní je, aby se uživatelé sociálních sítí na příspěvku zastavili, když si prohlížejí svůj feed. Proto je nutné, aby přilákal jejich pozornost hned na první pohled,“ poradila Codianni.
Prostřednictvím videoobsahu CNN představilo mluvčí Pochodu Emmu Gonzalez či například Yolandu Reneed King, vnučku Martina Luthera Kinga. „Portrét Emmy Gonzalez jsme připravili mimo jiné i z toho důvodu, protože jsme si všimli, že lidé si o ní hodně vyhledávali informace. A to je přesně součást naší strategie – prostřednictvím datové analýzy zjistíme, o co se lidé zajímají, a pak jim to dáme,“ dodala Codianni.
Kromě toho CNN komunikovalo na Twitteru, přes nějž především mobilní fotografie. Na Instagramu prostřednictvím Stories ukázalo, kde všude má své reportéry a odkud bude vysílat. „Díky Stories můžeme nechat uživatele nahlédnout do zákulisí naší práce,“ dokreslila Codianni. Personalizované zprávy CNN posílalo přes FB Messenger. A do pokrytí zapojilo dokonce i sociální síť Line, která je velmi rozšířená v Japonsku či v Thajsku.
„Denně oslovuje přes sociální sítě miliony lidí a snažíme se je edukovat. Každé médium by si mělo vybrat tu sociální síť, kde může získat největší publikum, ale CNN chce být prostě všude,“ doplnila na závěr Codianni s tím, že základem je poznat své publikum a pochopit, jak konzumuje zprávy.
-stk-