Engage Prague: Instagram se stane sociální jedničkou

pátek, 18. května 2018, 11:49 Marketing, Internet & Mobil MediaGuru

Je-li cílem značek zvýšit engagement fanoušků, měly by ve své strategii volit Instagram, zaznělo na konferenci Engage Prague.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

„News Feed je dnes světovým médiem číslo jedna,“ řekl hned v úvodu svého vystoupení na konferenci Engage Prague Jan Řežáb, zakladatel pořadatelské společnosti Socialbakers. Nejenže se lidé čím dál víc zpráv dozvídají právě prostřednictvím svých sociálních sítích, ale spoléhají na ně také samotná média. A zdaleka se nejedná jen o Facebook a Twitter, na síle nabírá zejména Instagram. Podle Řežába se tato vizuální síť stane dokonce jedničkou mezi sociálními sítěmi. 

Síla Instagramu nespočívá jen ve stále se zvětšující uživatelské základně, která čítá podle posledních dostupných údajů 800 milionů aktivních uživatelů, ale také v rostoucích investicích do reklamy. Od loňského února do letošního března narostl podíl reklamy na Instagramu o více než 30 procentních bodech. 

Objem reklamy umístěný na Instagramu roste, foto: MediaGuru.cz.

Objem reklamy umístěný na Instagramu roste, foto: MediaGuru.cz.

Značky navíc na Instagramu získají vyšší engagement. „Značky si pro svou komunikaci musí vybrat správnou platformu. Pokud je jejich cílem zasáhnout co největší publikum, nejvýhodnější je stále Facebook, pokud je zajímá objem aktivity, hodí se Twitter, ale pokud jim jde engagement, měly by volit Instagram,“ poradil Yuval Ben-Itzhak, CEO společnosti Socialbakers.

Yuval Ben-Itzhak, CEO společnosti Socialbakers, ukazuje na konferenci Engage Prague sílu Instagramu, foto: MediaGuru.cz.

Yuval Ben-Itzhak, CEO společnosti Socialbakers, ukazuje na konferenci Engage Prague sílu Instagramu, foto: MediaGuru.cz.

Na Instagramu si oblibu získává také formát Stories, kde sdílený obsah zmizí do 24 hodin. Už nyní má více denních uživatelů než Snapchat, který s tímto formátem mizejícího obsahu původně přišel.

Formát Stories si získal větší oblibu než Snapchat, foto: MediaGuru.cz.

Formát Stories si získal větší oblibu než Snapchat, foto: MediaGuru.cz.

Značky by však neměly svou komunikaci směřovat pouze do Stories, protože většinu dosahu a impresí i nadále zajišťují příspěvky na profilu značky. „Stories a Feed jsou dvě strany téže mince, vzájemně by se měly doplňovat,“ podotkl Jan Řežáb.

Značky by měly na Instagramu používat příspěvky i Stories, zdroj: Socialbakers.

Značky by měly na Instagramu používat příspěvky i Stories, zdroj: Socialbakers.

Instagram je také oblíbeným nástrojem influencerů, a to nejen těch velkých, ale i tzv. mikroinfluncerů.

Rozložení influencerů na Instagramu, zdroj: Socialbakers

Rozložení influencerů na Instagramu, zdroj: Socialbakers

Značka, která má sama na svém profilu 250 tisíc až milion followerů, zvýší díky spolupráci s influencerem se stejným počtem fanoušků engagement daného příspěvku o 188 %. U menších influencerů, kteří mají 100 až 250 tisíc fanoušků, se zvýší hodnota průměrně o 33 %.

Spojení s influencerem značce pomáhá v navýšení engagementu, foto: MediaGuru.cz.

Spojení s influencerem značce pomáhá v navýšení engagementu, foto: MediaGuru.cz.

„Pro komunikaci značky si vyberte influencera s aktivním obsahem i publikem. Neříkejte jim, co mají dělat, místo toho jim povězte svůj příběh. Oni už vědí, jak ho správně předat svým fanouškům,“ vysvětlil Řežáb, jehož společnost Socialbakers na konferenci také představila nový nástroj, který dokáže k cílové skupině značky najít vhodné influencery.

-stk-