Vodafone převezme na českém trhu firmu UPC

středa, 9. května 2018, 09:35 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Transakce je součástí dohody společností Vodafone a Liberty a týká se i Německa, Maďarska a Rumunska.

Foto: Vodafone

Skupina Vodafone Group se dohodla se společností Liberty Global na odkupu jejích aktivit v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur (cca 460 mld. Kč). Transakce bude předmětem přezkumu a schválení ze strany Evropské komise s předpokládaným ukončením celého procesu v polovině roku 2019.

Vodafone Group konkrétně odkupuje Unitymedia GmbH v Německu a přebírá aktivity skupiny Liberty Global (vyjma obchodních aktivit Direct Home) v České republice (UPC Česká republika), Maďarsku (UPC Magyarország) a Rumunsku (UPC Romania). 

Spojení v České republice má posílit strategii Vodafonu zahrnující mobilní služby, vysokorychlostní pevný internet a kabelovou televizi a přinést významnou změnu na českém trhu, uvedla společnost Vodafone v oficiálním oznámení. Pokrytí vysokorychlostními sítěmi nové generace společnosti Vodafone Czech Republic se tím má rozšířit na 33 % domácností v České republice.

UPC Česká republika je největším operátorem kabelových sítí v Česku s 1,5 milionem připojených domácností.

„Tato transakce nám umožní obohatit nabídku konvergovaných služeb a podpořit rozvoj vysokorychlostních sítí a digitální ekonomiky České republiky,” uvedl Petr Dvořák, generální ředitel Vodafone CR.

Aktivity společností Vodafone a UPC se na českém trhu doplňují. Vodafone nabízí své služby především na mobilním trhu, kde UPC nepůsobí, zatímco UPC je aktivní v oblasti pevného připojení. „Spojení půl milionu zákazníků vysokorychlostního pevného internetu a půl milionu zákazníků kabelové televize společnosti UPC Česká republika s 3,8 miliony svých mobilních zákazníků umožní společnosti Vodafone Czech Republic uvést nové konvergované služby pro spotřebitele i firemní zákazníky," věří Vodafone.

„Nacházíme se ve chvíli, která redefinuje historii UPC v České republice. Tato transakce je uznáním dosavadních úspěchů týmu UPC a je zasazena do širší perspektivy vývoje telekomunikačního sektoru, který je poháněn konkurenčním bojem a potřebou poskytovat našim zákazníkům skvělou konektivitu a zábavné služby, včetně kvalitního zákaznického zážitku," uvedl Martin Miller, generální ředitel UPC Česká a Slovenská republika.

-mav-