Cannes Lions: Úspěch slavil ostrov odpadků či přísaha v pase

pondělí, 25. června 2018, 16:35 Reklama, Cannes Lions 2018 MediaGuru

Celkem tři Grand Prix posbírala kampaň Palau Pledge od australské agentury Host/Havas, dvě nejvyšší cena získala nová země Trash Isles.

Přísaha, kterou je potřeba složit, při vstupu na tichomořský ostrov Palau, zdroj: Palau Pledge.

Letošní ročník Cannes Lions je za námi. České agentury na něm bodovaly sedmkrát, kdy Geometry a Y&R vybojovaly stříbrná a bronzová ocenění. Nyní přinášíme výběr kampaní, které dosáhly na příčky nejvyšší a z jihofrancouzského letoviska si odvezly Grand Prix. Mezi ty nejúspěšnější patřily projekty, které se zabývaly ekologickou tematikou. Tři nejvyšší ocenění si připsala kampaň „Palau Pledge“, dvě „Trash Isles“.

Projekt „Palau Pledge“, který pro tichomořský ostrov vytvořila australská agentura Host/Havas, představuje integrovanou kampaň, jejímž cílem bylo upozornit přijíždějící turisty na nutnost šetrného chování k přírodnímu bohatství. Hlavní cenu získala v kategorii Titanium, Direct a Sustainable Development Goals.

Dvě Grand Prix za Design a za PR si odnesla londýnská agentura AMVBBDO, která spolu se společností LADbible reagovala na ostrovy plastů uprostřed oceánů. Vytvořily proto novou zemi Trash Isles, vytyčily její hranice, připravily cestovní pasy, vlajku, měnu a získaly také první obyvatele, a nakonec požádaly o členství v OSN.

Nejvyšší cena ve filmové kategorii byla udělena newyorské agentuře Saatchi & Saatchi za kampaň značky Tide na letošní Super Bowl.

V rámci Mobile Lions zvítězila brazilská kampaň „Corruption Detector“ od agentury Grey a společnosti Reclame Aqui. Pomocí rozeznávání obličejů přiřadila „naskenovaného“ politika k jeho korupčním kauzám.

Za outdoor byly uděleny dvě Grand Prix. Jedna putovala do torontské agentury Cossette za její minimalistické vizuály pro McDonald’s.

Grand Prix za outdoorovou reklamu McDonald's pro torontskou agenturu Cossette, zdroj: Cannes Lions

Grand Prix za outdoorovou reklamu McDonald's pro torontskou agenturu Cossette, zdroj: Cannes Lions

Druhou získala televizní stanice Comedy Central za knihovnu tweetů Donalda Trumpa.

V kategorii Print & Publishing nejvíce bodovala kampaň „Tagwords“ pro Budweiser od brazilské agentury Africa. Na vizuály umístila jen klíčová slova, která si mají lidé vyhledat, a ukázala tak historické propojení této pivní značky s hudbou.

Vítězem mediální kategorie se stala agentura Mediacom za svou kampaň „Tesco’s Food Love Stories“, jež stavěla na jídle, kteří lidé rádi vaří pro své nejbližší.  

Grand Prix v kategorii Brand Experience & Activation byla udělena společnosti Apple, jež své prodejny proměnila v inspirativní centra Today At Apple, kde se dějí hudební koncerty, workshopy pro dospělé i akce pro děti.

Za inovaci si nejvyšší cenu vysloužila kolumbijská agentura MullenLowe SSP3, která spolu s Googlem vytvořila pro Ministerstvo komunikace a informací speciální linku MyLine, přes kterou si mohli jednoduše „googlovat“ i lidé bez připojení k internetu.

Grand Prix za kreativní efektivitu si odnesla bombajská agentura Ogilvy za kampaň pro značku mýdla Savlon. Společně vyvinuly speciální křídy, kterými děti ve škole nejen píšou, ale když si jdou před jídlem umýt ruce, promění se v mýdlo.

Grand Prix v kategorii Health & Wellness získala newyorská agentura John X Hannes, která vytvořila kampaň „Corazón – Give Your Heart“ pro nemocnici Montefiore. Prostřednictvím filmového příběhu upozornily na hodnotu dárcovství orgánů a pomocí mobilní technologie usnadnily registraci.

Přehled všech oceněných naleznete na stránkách Cannes Lions.

Dění z Cannes jsme zmapovali v našem speciálu Cannes Lions 2018.