Forbes chystá další newslettery, nevylučuje ani placené

středa, 13. června 2018, 09:05 Internet & Mobil MediaGuru

Měsíčník Forbes plánuje dál rozvíjet své newslettery, nevylučuje ani zavedení placených newsletterů.

Foto: MediaGuru.cz

S dalšími newslettery plánuje přijít byznysový měsíčník Forbes. Zvažuje přitom i možnost, že by v dohledné době zavedl placené newslettery, řekl na úterní konferenci Content First Štěpán Horn, který má ve Forbesu na starost digitální rozvoj.

Nejúspěšnějším newsletterem Forbesu je v současnosti Forbes Espresso. Newsletter, který teď vytváří vícečlenná redakce, je doručován každé ráno v pracovní den v 7:00. Obsahuje výběr informací, které mají čtenářům „ušetřit čas“. Podle údajů, které na konferenci zazněly, je v současnosti doručován k 35 tisícům odběratelů. Pro velkou část z nich má jít o první setkání s Forbesem. Newsletter proto dokáže přivést i nové předplatitele tištěného vydání měsíčníku, a to v počtu 500-600 ročně. Newsletter je distribuován zdarma, obsahuje ale reklamu (nativní), která má být vyprodaná.

Forbes poté přišel rovněž s newslettery Forbes Next (týdeník, aktuálně má mít 29 tisíc odběratelů) a Forbes Cocktail, který nabízí tipy na víkendy (14,5 tisíc odběratelů).

Mohly by být rozšířeny o další newslettery. Uvažuje se o večerní a víkendové edici Forbes Espresso, nebo také o dočasných newsletterech, které by byly distribuovány po určitou omezenou dobu nebo o tematických newsletterech spojených s nějakou událostí (např. MS fotbal). Technologicky se řeší možnost vypínání příjmu newsletteru v době, kdy jsou lidé na dovolených, nebo umístění newsletteru do Messengeru.

Rozvoj newsletterů souvisí se záměrem Forbesu rozšířit se v digitálním prostředí. Do vydavatelství přišli noví redaktoři i obchodníci. Cílem je posunout Forbes v digitálních médiích na úroveň, která by se vyrovnala jeho postavení v printu. „Chceme být nejsilnějším vydavatelstvím v byznysovém segmentu,“ vytyčil cíl šéfredaktor titulu Petr Šimůnek.

-mav-