JCDecaux posílá primátorce Krnáčové otevřený dopis

úterý, 26. června 2018, 16:00 Aktuality, Outdoor , Aktualizováno MediaGuru

JCDecaux vyzývá Krnáčovou k vypsání nové odborné komise pro přípravu tendru na provozovatele přístřešků MHD.

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Společnost JCDecaux, která nyní v Praze vlastní a provozuje většinu přístřešků pro MHD, píše otevřený dopis primátorce Adrianě Krnáčové. Vyzývá ji v něm, aby se zasadila „o zřízení nové, nestranné a nezaujaté odborné komise, která pod dohledem veřejnosti připraví zcela nové podklady pro transparentní výběr provozovatele přístřešků a dalšího městského mobiliáře v Praze“. Na otevřený dopis zareagovala konkurenční firma BigBoard, a to jednak vlastní prohlášením, jednak podáním trestního oznámení na ředitele JCDecaux Pavla Slabého. 

Dopis outdoorová společnost JCDecaux poslala poté, co Praha oznámila, že s ní neprodlouží smlouvu na provoz zastávek MHD. Místo toho chce hledat jinou společnost, která přístřešky nakoupí a bude je provozovat od roku 2021, kdy JCDecaux skončí smlouva.

JCDecaux v dopise mimo jiné upozorňuje na korupční kauzu úředníka magistrátu Iva Matese, který měl na starosti komunikaci s firmami, jež si od města pronajímaly pozemky s reklamními plochami. Podle informací deníku Právo užíval několik let vůz značky Volvo patřící firmám okolo konkurenční skupiny BigBoard. Po tomto zjištění byla úředníkovi nejprve udělena výtka, následně sám podal výpověď.

Další propojení magistrátu s BigBoardem vidí JCDecaux v postavě Stanislava Lazara, někdejšího prezidenta Svazu provozovatelů venkovní reklamy, jenž sedí v odborné komisi, která má dohlížet nad výběrovým řízením na nového provozovatele.

Otevřený dopis společnosti JCDecaux primátorce hl. m. Prahy Adrianě Krnáčové, zdroj: JCDecaux

Otevřený dopis společnosti JCDecaux primátorce hl. m. Prahy Adrianě Krnáčové, zdroj: JCDecaux

JCDecaux nyní v Praze vlastní a provozuje zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, z toho 300 z nich je bez reklamní plochy. Další má dopravní podnik. Nová firma by je měla od roku 2021 vlastnit všechny s tím, že 585 reklamních ploch by bylo vyhrazeno pro potřeby magistrátu. Příjmy z reklamy ze zbytku by šly soukromníkovi. Na oplátku by Praze podle návrhu platil 30 milionů korun ročně, což by znamenalo za 20 let příjem do městské pokladny ve výši 726 milionů korun.

Skupina BigBoard, jež byla v otevřeném dopise přímo zmíněna, reagovala oficiálním prohlášením. Zároveň na Pavla Slabého, ředitele JCDecaux, podala trestní oznámení. 

Vyjádření společnosti BigBoard 

Naše společnost BigBoard Praha, a.s., čelí v posledních několika měsících opakovaným lživým útokům ze strany Pavla Slabého, ředitele společnosti JCDecaux, městský mobiliář. Vrcholem nekalých praktik pana Slabého je tzv. „otevřený dopis primátorce hl.m. Prahy“, ve kterém jsme byli nařčeni z uplatňování korupčních praktik. Proti lživým nařčením obsaženým v otevřeném dopise se striktně ohrazujeme a konstatujeme, že jsou zcela nepravdivá. 

  • Vozidlo Volvo, které je předmětem nařčení z korupce, přestalo být v našem majetku dávno před tím, než JCDecaux nasadilo na magistrátní úředníky sledovací službu a tedy i dříve, než v něm byl zmíněný úředník vyfocen. Toto vozidlo je tak jedním z několika set, které naše společnosti za dobu své existence prodávaly. A opravdu nemůžeme být odpovědní za to, kdo je novým majitelem každého z nich a jakým způsobem s ním tento nový majitel nakládá.
  • Pan Stanislav Lazar byl prezidentem Asociace venkovní reklamy. Největším členem této asociace však byla v té době společnost JCDecaux. Navíc, nyní je pan Stanislav Lazar členem dozorčí rady společnosti Rencar Praha, která je dcerou JCDecaux. Tedy i druhé křivé nařčení  obsažené v tzv. Otevřeném dopisu je zcela lživé. 

Po konzultacích s právníky konstatujeme, že nekalosoutěžní jednání Pavla Slabého, ředitele společnosti JCDecaux, již překročilo rámce trestněprávní roviny, proto na něj aktuálně podáváme  trestní oznámení.

Paní primátorce Krnáčové jsme odeslali dopis, v němž jí vysvětlujeme, že Otevřený dopis pana Slabého, ředitele společnosti JCDecaux, je jen a pouze nekalosoutěžní praktikou konkurenčního boje.

A zároveň vyjadřujeme pochybnosti, že je s jednáním pana Slabého, jenž reprezentuje JCDecaux v České republice, obeznámena centrála JCDecaux, nadnárodní renomované společnosti kótované na burze. Pochybujeme, že taková společnost by souhlasila s tak podlým a protiprávním jednáním vůči tak významnému smluvnímu partneru, jakým hlavní město Praha bezesporu je. 

-stk-, -čtk-