Kaktus: Zákazníci si nás často volí kvůli komunikaci

úterý, 12. června 2018, 00:15 Marketing MediaGuru

Virtuální operátor Kaktus oslaví zanedlouho pět let. Ve své komunikaci i nadále sází na ilustrace a vtip „na hraně“.

Zdroj: Kaktus, T-Mobile

Téměř před pěti lety, přesně 8. října 2013, spustila společnost T-Mobile vlastního operátora pro mladé s názvem Kaktus. Se sloganem „Prostě bodne“ a jednoduchými vtipnými ilustracemi dokázal za tu dobu přilákat 90 tisíc zákazníků, z nichž většinu tvoří zákazníci ve věku 15 až 30 let. Na poli virtuálních operátorů se také řadí mezi tři nejznámější hráče, vedle Tesco Mobile a Sazkamobil.

Složení zákazníků virtuálního operátora Kaktus, zdroj: T-Mobile (průzkum zákazníků, kteří si SIMku aktivovali v dubnu 2018).

„Mladý“ operátor přitom už od počátku staví svou strategii na hodnotách, jako je srozumitelnost, jednoduchost, výraznost a přímočarost.  „To, co dělá Kaktus Kaktusem, je, jak Kaktus mluví a jak to říká, prostě jeho jednoduchost, upřímnost, nikdy nic neokecávat a jít rovnou k věci. Kaktus prostě bodne,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz David Milota, produktový manažer značky, a dodává: „Náš styl komunikace je často zmiňován našimi zákazníky, proč si Kaktus zvolili.“

Byť spuštění značky doprovázela před pěti lety nadlinková kampaň, včetně komunikace v televizi, outdooru a tisku, samotné jádro komunikace dnes tvoří sociální sítě. Na Facebooku, který je i hlavním kanálem zákaznické péče, tvoří 69 % fanoušků lidé ve věku 13 až 24 let, dalších 20 % je pak ve věku 15 až 34 let. V podstatě stejné rozložení vychází i mezi fanoušky na Instagramu. „Sociální sítě se rychle vyvíjí, a proto pořád sledujeme trendy, co nového umožnují, co je v naší cílové skupině trend, jak se mění konzumace obsahu nebo jak se vyvíjí naši influenceři. Dbáme na rychlou reakci a přizpůsobování adekvátně našemu komunikačnímu budgetu a cílům,“ přibližuje Milota.

Instagram značky Kaktus

„Kaktus se primárně profiluje jako online brand a tam současně směřuje i většina naší komunikace, kterou občas ozvláštníme zajímavým eventem,“ říká Milota s tím, že takové eventy představuje například workshop animace na Letní filmové škole, punkové kadeřnictví na Majálesu nebo oslava narozenin, při níž byl pokořen i český rekord v polštářové bitvě.

Obsahově se Kaktus zaměřuje na témata, o kterých se mezi mladými mluví, snaží se je podávat s humorem „na hraně“ a zpracovávat do osobitého vizuálního stylu. „Ten se za roky tak nějak organicky vyvíjí, díky rozdílným ilustrátorům, kteří značku budují a vždy přidají něco vlastního,“ přibližuje David Milota.

Pod podobou značky je spolu s interním týmem z T-Mobile podepsána agentura Saatchi & Saatchi. V současnosti se na komunikaci podílejí agentury Proboston Creative a Peppermint Digital. O média se stará MediaCom.

-stk-