Bauer Media loni navýšila zisk na 152 milionů korun

středa, 25. července 2018, 10:15 Tisk MediaGuru

Časopisecké vydavatelství Bauer Media znovu potvrdilo velmi dobré hospodářské výsledky.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Vydavatelství Bauer Media opět potvrdilo, že na tuzemském trhu patří k mediálním společnostem s vysokou úrovní zisku. V roce 2017 dokázalo svůj čistý zisk z předloňského roku ještě navýšit na 152 mil. Kč. Také tržby společnosti se loni zvýšily, a to o čtyři procenta na 659 mil. Kč.

„Hospodářský výsledek svědčí o kompetenci ve vydavatelské činnosti a o významném postavení firmy na mediálním trhu. Díky inovacím, pružnosti v hledání nových možností a efektivním postupům zajistila společnost rostoucí zisk a potvrdila tak svou dlouhodobou stabilitu. Klíčovými skupinami časopisů, které se rozhodující měrou zasadily o úspěšné hospodaření mediálního domu, jsou programové guidy, společenské týdeníky a ženské časopisy,“ uvedla společnost ve výroční zprávě za rok 2017.

Základní výsledky Bauer Media (tis. Kč)

  2017 2016 změna (%)
tržby z prodeje výrobků a služeb 658 933 634 171 +4
provozní výsledek hospodaření 124 717 92 471 +35
výsledek hospodaření po zdanění 152 278 124 209 +23

Zdroj: účetní uzávěrka 2017

Bauer Media vydává časopisy pro široké čtenářské publikum, celkem jde o třicet kmenových titulů a řadu speciálů (např. Rytmus života, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Tina, Žena a život, TV max, Týdeník Televize aj.). V roce 2017 prodala více než 43 milionů výtisků auditovaných časopisů. Celkem svými tituly oslovila 3,4 mil. čtenářů, což představuje 39 procent české populace ve věku 12–79 let (zdroj: Media projekt, 2017).

Také dceřiná společnost Bauer Media Praha, která je vydavatelem hlavně lifestylových titulů (Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Dolce Vita či Esquire), loni zvýšila tržby na 139,9 mil. Kč (meziročně +4 %), zisk po zdanění se ale snížil na 1,6 mil. Kč z předloňských 9,75 mil. Kč.

Bauer Media je součástí mediální korporace Bauer Media Group se sídlem v Hamburku. Poslední roky se střídavě spekuluje o možné majetkové změně společnosti, spekulace znovu zesílily od začátku letošního roku. Podle úterního vydání Hospodářských novin směřuje majetková změna Bauer Media do finále, novým majitelem má být Mafra. Ani jedna společnost se ale k informaci nevyjádřila.

-mav-