Prognóza: Mobilní reklama dožene do roku 2020 TV reklamu

čtvrtek, 5. července 2018, 07:30 Reklama, Výzkum MediaGuru

Růst mobilní reklamy se má podle prognózy ročně zvyšovat o více než dvacet procent.

Foto: T-Mobile

Foto: T-Mobile

Podle studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala společnost Zenith, bude mít v roce 2020 mobilní reklama na celkových světových mediálních investicích podíl ve výši 30,5 procenta oproti loňským 19,9 procentům. Celková hodnota celosvětových výdajů na mobilní reklamu má v roce 2020 činit 187 miliard USD. To je více než dvojnásobek 88 miliard USD, které mají být vynaloženy na reklamu na klasických počítačích.

Reklama na mobilních zařízeních stoupá rychlým tempem a podle studie přebírá podíl na trhu většině ostatních médií. Výdaje na mobilní reklamu mají na základě prognózy do roku 2020 růst průměrným tempem o 21 % ročně. Mobilní reklama by se měla do roku 2020 stát druhým nejsilnějším médiem po televizi.

Agentura předpovídá, že celosvětové výdaje na reklamu letos vzrostou o 4,5 %. Pro rok 2019 se předpovídá nárůst o 4,2 % a pro rok 2020 o 4,3 %. V čele růstu celosvětových výdajů na reklamu stojí dynamické trhy v regionu Asie a Tichomoří, které rostou o pět až šest procent ročně,uvedl Jonathan Barnard, head of forecasting a director of global intelligence společnosti Zenith. V polovině příštího desetiletí to bude největší reklamní region na světě.

Zdroj: Zenith

Zdroj: Zenith

Zdroj: Zenith

Zdroj: Zenith

Televize a rádio mají mezi lety 2017 a 2020 růst o jedno procento ročně a venkovní reklama o tři procenta ročně. Kinoreklama však díky investicím do nových pláten, úspěšným filmovým franšízám a lepšímu mezinárodnímu marketingu roste o 16 % ročně. Hlavní hnací silou je zvyšující se poptávka v Číně, která loni předstihla Spojené státy a stala se v oblasti kinoreklamy největším trhem.

Reklama v novinách má podle prognózy klesat v průměru o pět procent ročně a reklama v časopisech o šest procent. To se ovšem týká jen reklamy v tištěných médiích příjmy vydavatelů z online reklamy se sčítají s reklamou na klasických počítačích a s mobilní reklamou, a proto jejich celkový výkon není tak špatný. Ukazuje se, že digitální reklama sice výpadky vydavatelů zmírňuje, ale zcela nekompenzuje.

-mav-