Monitoring: Mediální investice se v pololetí zvýšily o 9 %

pondělí, 6. srpna 2018, 12:25 Reklama, Výzkum MediaGuru

Hrubé investice směřované do nákupu reklamní plochy v médiích mají podle monitoringu v letošním roce růst.

Zdroj: Photospin

Zdroj: Photospin

Investice do reklamního prostoru v médiích v prvním pololetí 2018 se ve srovnání se stejnou částí minulého roku zvýšily o 9 %. Dlouhodobý trend tak i nadále zůstává růstový. Největší zásluhu na tom má televize a rozhlas, oba mediatypy vykazují 11% nárůst. Mírně nad úrovní loňského roku mají být i tištěná média a outdoor. Vyplývá to z monitoringu reklamy Ad Intel výzkumné agentury Nielsen Admosphere.

Největším inzerentem byl v prvním pololetí Kaufland, ceníková hodnota jeho inzerce přesahuje 850 milionů korun. Ten zároveň vykazuje v rámci TOP 10 zadavatelů největší nárůst objemu inzerce oproti prvnímu pololetí minulého roku. Mezi 5 největších zadavatelů reklamy prvního pololetí 2018 dále patří Lidl, Alza, Procter & Gamble a Sazka.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Monitorované mediální investice ale nevyjadřují skutečnou hodnotu investovaných peněz. Nezohledňují slevy, bartery či bonusy.

-mav-