Ahold testuje v Nizozemí novou aplikaci, chce šetřit čas

středa, 12. září 2018, 11:15 Aktuality, Retail MediaGuru

K úspoře času svých zákazníků chce Ahold přispět novou aplikací „Find My Product“, která ukáže nejkratší cestu na prodejní ploše.

Zdroj: Ahold

Nizozemská společnost Ahold Delhaize, jež na českém trhu provozuje supermarkety Albert, testuje novou aplikaci „Find My Product“. Novinka ukazuje zákazníkům nejrychlejší cestu k vybranému produktu, a šetří jim tak čas.

Aplikace, jejíž testování začalo v srpnu v nizozemském supermarketu Albert Heijn v Hoofddorpu, funguje jako indoorová navigace. Zákazník do ní zadá název produktu a jeho chytrý telefon ho díky propojení telefonu s unikátními kódy zboží, nasměruje okamžitě přímo k hledanému cíli. Svou cestu k požadovanému produktu navíc zákazník může sledovat prostřednictvím přehledné digitální mapy, která je součástí aplikace.

„Snažíme se našim zákazníkům ulehčovat a zpříjemňovat nakupování a nové technologie nám k tomu dávají řadu příležitostí,“ říká Steven de Kroes z oddělení vývoje obchodů Albert Heijn a doplňuje: „Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci ,Find My Product‘ se hledání stává minulostí a zákazníci v našich obchodech už vždy snadno a rychle najdou cestu ke každému produktu. V aplikaci stačí jen zadat název a na displeji smartphonu se objeví nejkratší cesta k hledanému cíli. Pak už pouze sledujete šipku v digitální mapě, stejně jako při jízdě autem.“ Po třech měsících testování budou výsledky vyhodnoceny a rozhodne se o jejím dalším rozšíření.

Na začátku roku začala Ahold Delhaize v Nizozemsku testovat také systém nakupování „Tap to go“, jež umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou.  Obdobnou službu samoobslužného nakupování pomocí skeneru či mobilního telefonu začal v Česku testovat jako první řetězec Globus a dnes už je možné s jeho Scan&Go nakupovat ve všech jeho hypermarketech. Pod názvem Scan&Shop ho nasazuje také Tesco.

-stk-