Roste konzumace zpráv na LinkedInu a YouTube

pátek, 14. září 2018, 07:50 Výzkum, Internet & Mobil MediaGuru

Lidé si už navykli konzumovat zprávy prostřednictvím sociálních sítích, a to i přes značnou nedůvěru v jejich přesnost.

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

Většina lidí (68 %) alespoň někdy konzumuje zprávy přes sociální sítě, a to i když jsou k předkládaným informacím skeptičtí. Meziročně se jejich podíl nezměnil. Více než polovina z nich (57 %) uvádí, že počítá s tím, že zprávy na sociálních sítích budou do značné míry nepřesné. Vyplývá to z průzkumu Pew Research Center, který proběhl na přelomu července a srpna v USA. Zúčastnilo se jej více než 4,5 tisíce respondentů.

I přes nepřesnost jim na sociálních sítích vyhovuje zejména pohodlnost, s níž zde mohou zprávy konzumovat, ale také možnost interakce s ostatními uživateli, různorodost zdrojů, ale i nastavení sledovaného obsahu na míru.

Social media news consumers like convenience, speed and social interaction

Nejčastěji se ke zprávám lidé dostávají přes Facebook (43 %), YouTube (21 %) a Twitter (12 %). Své místo má ale i Instagram (8 %), LinkedIn (6 %) nebo třeba WhatsApp (2 %).

Social media sites as pathways to news

Největší podíl uživatelů, kteří na dané sociální síti konzumují zprávy, má Reddit. V tomto ohledu roste ze statistického pohledu signifikantně význam LinkedInu (+ 7 pb.) a YouTube (+ 6 pb.).

Reddit, Twitter, Facebook stand out as sites with the most news-focused users

-stk-