Alza uvádí vlastní značku, otevírá třetí „prodejnu budoucnosti“

čtvrtek, 1. listopadu 2018, 17:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Alza na trh přináší vlastní značku AlzaPower. V Praze na Můstku otevře 2. listopadu třetí „prodejnu budoucnosti“.

Alza.cz uvádí na trh vlastní privátní značku AlzaPower, foto: MediaGuru.cz.

Společnost Alza.cz na trh přináší vlastní značku AlzaPower, pod níž nabízí IT a elektro příslušenství. Už nyní jsou na jejím e-shopu k dostání baterie, nabíječky nebo datové kabely. Celkem má připraveno na 100 různých produktů, které bude představovat postupně. Od příštího roku pak firma plánuje také privátní značku hobby vybavení. 

Vývoj i design výrobků, včetně jejich obalů, probíhá interně, o výrobu se starají certifikované továrny v Asii. „Zákazníkům chceme přinášet spolehlivé zboží prvotřídní kvality, které sami testujeme a používáme. Na zahraničních veletrzích proto osobně vytipováváme potenciální továrny schopné vyrobit pro nás ty nejlepší produkty; zásadním měřítkem je přitom kvalita,“ popisuje obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. 

„Našim produktům věříme natolik, že na ně budeme mít prodlouženou záruku a u některých z nich, například u nabíječek na notebooky, dokonce záruku doživotní,“ dodává Bena. U obalů dbá Alza.cz na ekologický rozměr – výrobky jsou baleny jen v pevném papíru bez plastových blistrů, chemických lepidel a s potiskem na bázi sójových bobů. 

První produkty uvedla Alza.cz již v létě v pilotním testu. „Zpětná vazba od lidí je skvělá. Většina našich produktů má hodnocení daleko převyšující konkurenci a například v kategorii nabíječek na mobilní telefony jsme se velmi rychle dostali mezi TOP 3 nejprodávanější chargery na celém e-shopu Alza.cz. Stejné je to i s nabíjecími kabely typu lightning – každý třetí prodaný datový kabel aktuálně nese značku AlzaPower,“ dodává Jan Rajdl, produktový manažer Alza.cz. 

Ceny produktů značky AlzaPower startují od 89 korun. Jednotlivé výrobky by si měly udržovat ve střední cenové hladině. Během posledního čtvrtletí a v průběhu příštího roku by chtěla Alza.cz svou značku i marketingově podporovat. AlzaPower bude k dostání ve všech zemích, kde Alza působí. 

Myšlenka privátní značky není u Alza.cz nová. Již dříve uvedla vlastní řadu herních PC sestav Alza GameBox, nebo sluchátka, tzv. alzátka. 

Třetí prodejna budoucnosti“ na Můstku

V pořadí třetí „prodejnu budoucnosti“ otevře Alza.cz v metru na Můstku, foto: Alza.cz.

Spolu s novou značkou otevírá v pátek 2. listopadu Alza.cz v pořadí již třetí prodejnu budoucnosti“, a to v prostorách frekventované stanice pražského metra B – Můstek. Jedná se tak o první kamennou pobočku značky v historickém centru města. Od umístění na dopravním uzlu si firma slibuje, že zákazníkům usnadní vyzvedávání objednávek na cestě z práce. V neposlední řadě by měla pomoci i s odbavením zakázek v rámci předvánoční nákupů. 

Svým konceptem navazuje třetí bezoblužná prodejna na již otevřené pobočky na pražské Floře a nedaleko metra Budějovická. Prostor na Můstku o velikosti zhruba 50 m2 bude mít dvě oddělené části – vstupní vestibul pro vytváření objednávek, platby a komunikaci s video operátorem a část výdejní se 400 úložnými sloty, které se zákazníkovi zpřístupní okamžitě po uhrazení zakázky. Příprava zabrala firmě rok, investice činila 1,7 milionu korun, což je třikrát méně než první pobočka na Floře. 

Velikosti boxů odpovídají nejprodávanějším produktům, jež si lidé do těchto poboček nechávají doručit, tedy mobilní telefony, notebooky, domácí elektronika, příslušenství, sportovní vybavení. Nechybí ani sloty na velké televize a další rozměrné zboží. 

Prozatím bude tato pobočka zásobována jen v noci. Výhledově by ale chtěla docílit frekvence dvakrát denně, a to pomocí závozů čistě elektrickými automobily. 

Od ledna, kdy byla otevřena prodejna na Floře, už bezobslužné prodejny vygenerovaly obrat téměř 45 milionů korun a odbavily necelých 40 tisíc unikátních zakázek. Výdejna na stanici Můstek bude první kamennou pobočkou Alzy v historickém centru Prahy a firma věří, že její umístění na frekventovaném dopravním uzlu zákazníkům ještě více usnadní vyzvedávání objednávek např. při cestě z práce nebo podle jejich možností. V neposlední řadě pomůže i s odbavením zakázek v rámci předvánoční nákupní horečky. 

Další „prodejna budoucnosti“ už bude otevřena mimo Prahu. V příštím roce by měla přibýt nová bezobslužná prodejna buď v Brně, nebo Bratislavě. 

-stk-