ČT nemění základní CPP, zvýší ale ceny pro délku spotů
Základní cena reklamy zůstává na ČT pro příští rok stejná jako v letošním roce, mění se stopážové indexy.
Foto: Česká televize
Základní cenu reklamy ponechává Česká televize pro rok 2019 na stejné úrovni jako v letošním roce. Cena za CPP je stanovena na 27 tisíc Kč. Také ceny sezónních koeficientů zůstávají pro rok 2019 stejné jako letos.
Nejvýznamnější změnou v reklamní cenové politice ČT je tak úprava indexů pro stopáže spotů. Ty se v průměru zvyšují o více než 11 procent ve srovnání s letošním rokem. ČT v nové obchodní politice stanovuje základní koeficient na 20vteřinové spoty. Dosud základní 30vteřinové spoty zvyšují ceny o 10 procent. Nově se také zavádí koeficienty pro tandemové spoty.
Stopážové koeficienty ČT pro rok 2019
| délka spotu (vteřiny) | index |
| 10 | 0,55 |
| 15 | 0,85 |
| 20 | 1 |
| 25 | 1,05 |
| 30 | 1,1 |
| 35 | 1,55 |
| 40 | 1,8 |
| 45 | 1,9 |
| 50 | 2 |
| 55 | 2,1 |
| 60 | 2,2 |
Zdroj: ceník ČT pro rok 2019
Objem reklamního vysílání České televize je ale značně omezen. Letošní výnosy z vysílání reklamních spotů plánuje ČT na úrovni 103 mil. Kč, ze sponzoringu a product placementu na úrovni 178 mil. Kč.
Čas vyhrazený reklamě na programech ČT2 a ČT sport nesmí přesáhnout 0,5% denního vysílacího času na každém z těchto programů, přičemž v prime time nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny. Na programu ČT1 a ČT24 reklamu zařazovat nelze, s výjimkou reklamy zařazované v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události. Čas vyhrazený nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času.
Výnos z reklamy vysílané na programu ČT2 odvádí ČT podle zákona Státnímu fondu kultury České republiky. Výnosy z reklamy vysílané na programu ČT sport má Česká televize použít na výrobu a vysílání pořadů se sportovní tematikou.
-mav-