Slovenská rádia plánují zcela nové měření poslechovosti

pátek, 7. prosince 2018, 14:55 Slovensko, Výzkum MediaGuru

Slovenská rádia chtějí přejít na digitální měření poslechovosti, mají už rekrutovat panel.

Foto: Photospin

Slovenská komerční rádia se chystají na největší změnu v měření své poslechovosti. „Připravujeme jiný způsob měření,“ řekl pro MediaGuru.cz šéf komerční rádiové dvojky Fun Rádio Rasťo Dutka.

Do projektu se zapojili všichni tři největší komerční hráči – Rádio Expres, Fun Rádio a společnost Radio Services (Europa 2, Jemné, Vlna, Anténa Rock). „V rámci naší společné aktivity Rádio funguje jsme si povídali o možnostech zkusit jiný typ měření nebo zreálnit čísla. Budeme měřit jiným způsobem, než se to děje nyní – digitálně, jakýmisi PPM,“ uvedl Dutka.

Podle Dutky jsou rádia s projektem nového měření poslechovosti „možná už mnohem dál než na půl cesty“ k tomu, aby dostala reálná čísla. Momentálně se má rekrutovat panel.

Projekt připravují komerční vysílatelé ve spolupráci s agenturou Median. Ta by měla komunikovat s případnými dalšími partnery. Dutka považuje za klíčové partnery mediální agentury, které by podle něj měly sdílet jistou část nákladů a akceptovat výsledky jako oficiální. Přizvána má být také veřejnoprávní RTVS.

Momentálně trh při poslechovosti rádií vychází z průzkumu MML-TGI agentury Median SK, který doplňuje průzkum Radioprojekt. Ze strany rádií se v minulosti vícekrát ozývala poptávka po dalším, detailnějším měření, avšak případné zavedení audiometrů se vždy ukázalo jako finančně náročné.

Podle MML-TGI je jedničkou mezi rádii Expres s denní poslechovostí 18,8 % za 1. pololetí 2018. Zde můžete číst kompletní výsledky.

Rozhovor s Rasťom Dutkou přineseme v nejbližších dnech.

-ik-