Mafra u placených deníků inzertní ceny nemění, zdražuje Metro

pondělí, 7. ledna 2019, 07:35 Tisk MediaGuru

Mediální skupina Mafra ponechává inzertní podmínky u většiny svých titulů na stejné úrovni jako v roce 2018.

Foto: MediaGuru.cz

Inzertní ceny u placených deníků mediální skupiny Mafra (tedy MF Dnes a Lidových novin) zůstávají pro letošní rok na stejné úrovni jako v roce 2018. Platí to jak pro ceny v jednotlivých denících, tak i por kupláže v podobě nabídek Top kombi (MFD a LN) a Ultra kombi (MFD, LN, Metro a 5plus2). Nemění se ani ceny inzerce v magazínech deníků mediální skupiny Mafra a stejná zůstává i cena u týdeníku Téma.

Naopak se ale zvyšují inzertní ceny v deníku Metro, a to v průměru o téměř osm procent (platí pro celostranu, půl strany, třetinu i čtvrtinu). Spolu s tím se mírně zvyšují i inzertní ceny v balíčku XXL, který obsahuje bezplatné tituly skupiny – tedy Metro a týdeník 5plus2 (v případě samostatné inzerce v 5plus2 se cena nemění). Průměrné navýšení ceny u nabídky XXL představuje tři procenta ve srovnání s rokem 2018.

Novinkou pro letošní rok je zavedení druhého formátu junior page (čtyřsloupcový, rozměr 189 x 276mm), který lze využít v denících MF Dnes a Lidové noviny (a rovněž v nabídce Top kombi). 

Ceník pro nově získané tituly Bauer Media, které byly začleněny pod společnost Mafra Print, je vydán samostatně. Zde se inzertní ceny mění v některých segmentech – především v luxusních magazínech pro ženy (Harper's Bazaar, Cosmopolitan a Dolce Vita), kde se ceny zvyšují v průměru o 15 procent. Vyšší inzertní sazby mají i časopisy pro muže (Esquire, Motor, Speed, Top Gear), a to v průměru více než o deset procent. Naopak se nemění ceny v segmentech televizních magazínů, časopisů pro ženy, magazínů společenských a zájmových. 

-mav-