Toyota střídá Škodu Auto a je novým partnerem olympioniků

čtvrtek, 10. ledna 2019, 12:40 Marketing MediaGuru

Toyota se stala novým generálním partnerem Českého olympijského týmu. Na českém trhu se jí daří, prodeje zvýšila o 17 procent.

Zdroj: Toyota

Zdroj: Toyota

Toyota Centra Europe – Czech uzavřela spolupráci s Českým olympijským výborem (ČOV). Poskytne mu flotilu osobních i užitkových vozů, v případě osobních vozů pak výhradně hybridní modely. Spolupráce potrvá minimálně do roku 2024. Toyota tak střídá Škodu Auto, která byla partnerem olympioniků od roku 1992 a podle článků z médií platila za sponzoring čtyřletého cyklu okolo 40 milionů korun.

Jiří Kejval, šéf ČOV (Zdroj: Toyota)

Jiří Kejval, šéf ČOV (Zdroj: Toyota)

Tímto krokem Toyota navazuje na celosvětové partnerství olympijských a paralympijských her, kdy v roce 2015 uzavřela smlouvu s Mezinárodním olympijským výborem (MOV) a stala se celosvětovým partnerem pro mobilitu až do roku 2024. Spolupráce tedy platí pro letní hry v Tokiu 2020, Paříži 2024 a zimní hry v Pekingu 2022. Lokálně již loni uzavřela partnerství s Českým paralympijským výborem. V rámci speciálního programu navíc automobilka nabídne zvýhodněné podmínky pronájmu užitkových vozů Proace jednotlivým sportovním svazům a klubům.

Toyota má již mezi českými olympioniky řadu ambasadorů. Od roku 2013 spolupracuje se snowboardcrossařkou Evou Samkovou i celým snowboardcrossovým týmem. V říjnu loňského roku pak začali spolupracovat také s beachvolejbalistkami Markétou Nausch Slukovou a Barborou Hermannovou, s rychlostním kanoistou Martinem Fuksou nebo se skateboardistou Maximem Habancem. Od letošního roku tedy bude spolupracovat s celým olympijským týmem. Ambasadory bude automobilka využívat stále jen v podlinkové komunikaci, především na internetu a sociálních sítích. Výjimkou je snowboardcrossařka Eva Samková, která se objeví v nadlinkové komunikaci a to ve spotech v rámci globální kampaně, kam byla japonskou centrálou angažována spolu s několika dalšími zahraničními sportovci. 

Zleva Jiří Kejval, šéf ČOV, Martin Peleška, ředitel české pobočky Toyota a čeští olympionici (Zdroj: Toyota)

Zleva Jiří Kejval, šéf ČOV, Martin Peleška, ředitel české pobočky Toyota a čeští olympionici (Zdroj: Toyota)

Japonská automobilka loni na českém trhu prodala 10310 aut, což představuje meziroční nárůst o 17 procent (v roce 2017 to bylo 8845 aut). V pořadí nejprodávanějších značek se Toyota posunula na deváté místo a na tuzemském trhu zvýšila svůj podíl na 3,7 procenta. „Zatímco celý trh loni klesl o tři procenta, my jsme o 17 procent posílili,“ řekl k vývoji Martin Peleška, ředitel české pobočky Toyota. Podle jeho názoru můžeme letos očekávat spíše pokles prodejů, který začal již v roce 2018. „Není to tím, že by tržní síla občanů slábla, ale trh se zkrátka čistí,“ dodal.

Martin Peleška, ředitel české pobočky Toyota (Foto: Toyota)

Martin Peleška, ředitel české pobočky Toyota (Foto: Toyota)

Co se týče privátních zákazníků, zde patří Toyotě celkové 4. místo s 5033 prodanými automobily, což představuje nárůst o 17 procent a podíl na trhu 6,9 procent. Značka posílila i na fleetovém trhu, kde obsadila 12. místo s 5290 vozy, nárůstem o 18 procent a podíl na trhu zde činí 2,5 procenta.

V loňském roce výrazně rostl i podíl prodaných hybridních vozů, u Toyoty dosáhl 31 procent a u značky Lexus tvořil dokonce 90 procent celkového odbytu značky. Nejprodávanějším modelem loňského roku byl Yaris (2 231 registrací). Letos plánuje uvést na trh sedm nových modelů, například novou generaci modelů Toyota Corolla, Camry a RAV4.

-zue-