Tržby Datartu za rok 2018 přesáhly 7,5 mld. korun

úterý, 15. ledna 2019, 12:15 Aktuality, Retail MediaGuru

Společnost Datart, která od loňska patří pod skupinu HP Tronic, zaznamenala loni nárůst tržeb. Letos plánuje nové prodejny.

Zdroj: Datart

Zdroj: Datart

Maloobchodní řetězec Datart, zaměřený na spotřební elektroniku, zaznamenal v loňském roce tržby přes 7,5 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o více než 3,5 %.  Od léta 2018 se přitom Datart stal plně součástí skupiny HP Tronic, ta se následně rozhodla používat pro elektroprodejny jako hlavní značku právě Datart. „Jen v prosinci, který patří do naší hlavní sezóny, se tržby zvýšily o téměř 5 % oproti roku 2017. Hlavní zásluhu na tom mají především e-shopy Datart.cz a Datart.sk i přesto, že jsme v říjnu přerušili spolupráci s cenovým srovnávačem Heureka,“ komentuje výsledky František Mikoška, obchodně marketingový ředitel HP Tronic. Za rok 2017 byly tržby Datartu 7,2 mld. Kč. 

„I v tomto roce plánujeme pokračovat v otevírání nových Datart prodejen,“ říká František Mikoška. Cílem firmy je mít obchody v dojezdové vzdálenosti 30 minut od bydliště každého zákazníka.  V e-shopech se zaměříme na zlepšení pohodlí během nakupování, především pak v mobilní verzi, kde cítíme velký potenciál, dodává Mikoška. Právě široká nabídka služeb elektrospecialisty má firmu odlišit od konkurence.
 
Datart má v současné době 111 prodejen, z toho 95 v České republice a 16 na Slovensku, dále sedm kuchyňských studií a 2 e-shopy Datart.cz a Datart.sk. Od srpna 2018 je Datart součástí skupiny HP Tronic, která provozuje ještě zhruba 45 prodejen Euronics, dále internetový obchod Kasa.cz a jeho slovenskou obdobu Hej.sk. Mimoto HP Tronic provozuje Resort Valachy a do jeho portfolia výrobků patří značky Eta, GoGen, JVC, Hyundai, Valera a Gallet.

-zue-