CME: Trh televizní reklamy rostl v Česku o tři procenta

pondělí, 11. února 2019, 07:35 TV MediaGuru

Loňský vývoj tuzemského televizního trhu s reklamou odhaduje majitel televize Nova na 3% růst.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Trh televizní reklamy měl podle údajů a odhadů společnosti CME, majitele tuzemské televizní stanice Nova, růst v loňském roce o tři procenta. CME to uvedla v konferenčním hovoru pro investory po oznámených výsledcích za poslední čtvrtletí 2018 a celý loňský rok.

Právě o tři procenta se při započítání konstantního směnného kurzu měly v loňském roce zvýšit tržby z televizní reklamy tuzemské komerční jedničky. CME za loňský rok reportovala na českém trhu 6% nárůst tržeb, z toho ale růst tržeb televizní reklamy představoval 3,3 %, vyplývá z výsledků CME. Celkově měly příjmy z prodeje televizní reklamy TV Nova v loňském roce dosáhnout 206 mil. USD (cca 4,47 mld. Kč). Oproti roku 2017 se zvýšily o 18 mil. USD (cca 391 mil. Kč).

Vedení CME ve zhodnocení loňského roku uvedlo, že TV Nova se loni povedlo prodat víc GRP především v období mimo hlavní sezónu a také zásluhou dalšího inventory na tematických stanicích skupiny.

Příjmy z předplatného a přenosových poplatků televize Nova loni rostly o 23 % na 16 mil. USD (cca 347 mil. Kč). Necelých 12 mil. USD tvořily ostatní výnosy.

Pro letošní rok CME předpokládá, že trh televizní reklamy, a tedy i výnosy z jejího prodeje nadále porostou. „Přestože očekáváme, že výnosy z televizní reklamy se za celý letošní rok zvýší, a to na základě vyššího nasmlouvaného objemu závazků, který v současnosti máme oproti stejnému období loni, je potřeba mít na paměti, že fázování investic se v každém roce liší. Velikonoční svátky jsou letos ve srovnání s loňskem později, což pravděpodobně negativně ovlivní výsledky za první čtvrtletí 2019 ve srovnání s prvním loňským čtvrtletím,“ uvedl management CME s tím, že také kurz evropské měny je letos zatím oproti dolaru slabší, než byl za začátku loňského roku.

-mav-