TV Joj kupuje provozovatele stanic CS film či Kinosvět

pondělí, 11. února 2019, 11:38 TV MediaGuru

Leoš Pohl prodal televizní společnost, která zajišťuje vysílání pěti TV stanic a video portálu. Kupujícím je slovenská Joj Group.

Foto: TV Joj

Slovenská produkční, provozovatel vysílání televizních stanic Joj Group, podepsala dohodu o akvizici stoprocentního podílu ve společnosti Československá filmová společnost (ČSFS), do jejíhož portfolia patří televizní stanice CS film, CS mini, Horor film, War TV, Kinosvět a online videoportál Film popular. Joj Group tak rozšíří svůj záběr na českém trhu, stane se novým vlastníkem zmíněných TV stanic.

„Rozšíříme svou nabídku o zajímavé programy, které oslovují stabilní cílové skupiny diváků v České i Slovenské republice. Těšíme se na rozvoj těchto stanic,“ uvedl k akvizici Mojmír Mlčoch, člen představenstva Joj Group a manažer pro český televizní trh. 

Československou filmovou společnost kupuje Joj Group od zakladatelů Leoše Pohla (75 %) a Jana Jurky (25 %). Televizní firmu rozvíjeli patnáct let. „Jsme potěšeni, že se podařilo najít strategického partnera, který bude firmu podporovat v jejím dalším růstu," sdělil Leoš Pohl. 

Placené televizní stanice CS film, CS mini a War TV a bezplatně šířená stanice Kinosvět společně zasáhly  v posledním čtvrtletí loňského roku 257 tisíc diváků denně (15+), vyplývá z dat ATO-Nielsen Admosphere. Placené kanály si má v Česku a na Slovensku předplácet více než 1,8 mil. diváků. Stanice Kinosvět pokrývá v Česku okolo 85 % populace.

Stanice zaměřená na horory Horor film vysílá šest hodin denně v čase od půlnoci do šesté hodiny ranní. Od šesté hodiny ranní do 12:00 vysílá na stejné frekvenci CS mini o od 12:00 do 24:00 stanice CS film.

Portfolio Československé filmové společnosti

Slovenská televizní skupina Joj tak na českém televizním trhu zvyšuje zásah na 730 tisíc diváků denně. Joj je už na českém trhu v televizním segmentu přítomná přes společnosti Doneal, která provozuje vysílání stanice Joj Cinema, a firmu Magical Roof (na jejímž vlastnictví se z 20 % podílí Czech News Center), která provozuje Joj Family.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Distribuce se má stejně jako doposud realizovat prostřednictvím českých i slovenských operátorů. Joj Group údajně plánuje další investice do akvizicí a techniky na zkvalitnění vysílání nových stanic ve svém portfoliu.

Všechny zmíněné stanice (stávající i nově získané) zastupuje na reklamním trhu společnost Atmedia.

Tržby Československé filmové společnosti předloni dosáhly 49 mil. Kč. Spolumajitel ČSFS Leoš Pohl ve výročním rozhovoru před koncem loňského roku MediaGuru.cz řekl, že v roce 2018 očekává 2-3% navýšení tržeb oproti roku 2017. Zisk společnosti předloni tvořil 3,6 mil. Kč a v zisku měla firmy skončit i loni. Počet předplatitelů placené televize společnost loni zvýšila v Česku i na Slovensku o 26 procent. V segmentu placených kanálů si z portfolia společnosti vede dobře zejména stanice War svět válek. Počet jejích zákazníků představuje téměř 40 % z celkového počtu předplatitelů stanic společnosti. Příjmy z prodeje reklamy tvoří zhruba třetinu veškerých výnosů ČSFS.

Pod skupinu Joj spadá na Slovensku vysílání stanic TV Joj, Plus, Wau, Rik a Ťuki. Dále je aktivní na trhu slovenské venkovní reklamy, kde jí zastupuje společnost Akzent BigBoard a částečně také na trhu tištěných titulů (Bratislavské noviny). Vlastní také rádiové zastupitelství Radio Services, které prodává reklamu pro stanice Jemné, Vlna, Antena Rock a Europa 2.  Na českém trhu je Joj zastoupena vedle TV segmentu i ve venkovní reklamě, a to přes firmu BigBoard Praha.

-mav-