Automobilku Hyundai opouští generální ředitel Vošický

úterý, 5. března 2019, 11:55 Aktuality, Lidé, Marketing MediaGuru

Hyundai opouští Vladimír Vošický, šéf, za kterého se automobilka začala výrazně vymezovat vůči Škodě Auto.

Zdroj: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Společnost Hyundai Motor Czech v úterý prostřednictvím krátkého tiskového prohlášení oznámila, že se dohodla na ukončení vzájemné spolupráce s generálním ředitelem Vladimírem Vošický. Ten v čele automobilky stál od roku 2010.

Za Vošického vedení se dařilo značce zvyšovat objem prodeje i tržního podílu na českém trhu, zároveň se ale potýkala s úbytkem dealerů. V marketingové komunikace se firma také výrazně vymezovala vůči české Škoda Auto. Loni kupříkladu spustila srovnávací kampaň na bázi dvou světů, kdy proti sobě postavila své modré „autocentrum budoucnosti“ a zelený „autosalon tradice“.

Agresivní kampaně si také vysloužily četné stížnosti. V roce 2015 prohlásila Rada pro reklamu za závadnou reklamu na model i20, v níž zaznělo, že i „bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi taááákhle malý“. Podle RPR došlo k dehonestaci konkurenta. Následně byla reklama upravena, diváci se dozvěděli, že „váš soused bude ještě menší“. Dva roky nato označovala korejská značka svůj model i30 za „nejlepší český kombík všech dob“.

S vymezováním vůči Škodě začala Hyundai začátkem roku 2013, kdy se u pražského ruzyňského letiště objevil billboard s nápisem „Vítejte v zemi automobilky Hyundai“. Škoda na reklamu tehdy reagovala billboardem, který opodál velkým nápisem hlásal: „Nenechte si nic nakukat“. V létě stejného roku pokračovala Hyundai se sloganem: „Hyundai jde s vámi proti škodám.“ Škoda se však už dlouho k reklamám jihokorejské značky zásadně nevyslovuje. 

-stk-