B2B firmy letos zvyšují své investice do marketingu

pondělí, 18. března 2019, 07:05 Marketing, Výzkum MediaGuru

B2B firmám se dařilo, letos zvyšují své marketingové rozpočty i počet aktivit, ukazuje studie společnosti B-inside.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

B2B firmám se loni celkově dařilo, podle prvních odhadů B2B marketérů trh meziročně narostl o 7 %. Oproti předchozímu roku, kdy byl růst nejrychlejší (7,9 %), se jedná o mírné zpomalení. I přesto ale zůstávají firmy optimistické. Až 63 % z nich očekává, že obrat jejich firem v příštích 12 měsících poroste, pokles čeká pouze 5 % dotázaných. Firmy mají také v plánu navýšit své investice do marketingu. Vyplývá to ze studie B2B marketing v ČR v roce 2019, kterou pravidelně realizuje společnost B-inside.

Marketingové rozpočty se letos pohybují na úrovni 0,72 % obratu, což představuje ve srovnání s předchozími roky mírný nárůst.

S nárůstem marketingových rozpočtů roste i počet využívaných nástrojů B2B marketingu. Zatímco v roce 2017 se firmy věnovaly v průměru 8,5 aktivitám (z 18 zkoumaných), letos je to 9,9 aktivit.

Sociální sítě bude letos využívat 68 % B2B firem. Jedná se tak o druhý nejpoužívanější online nástroj, který využívá dokonce více firem než například e-mail marketing, SEO či PPC.

Se sociálními médii souvisí také content marketing, který zažívá v B2B marketingu velký rozmach. Procento B2B firem, které se letos věnovat budou věnovat tvorbě a šíření obsahu, se oproti loňsku více než zdvojnásobilo. Nejčastěji využívají české firmy pro šíření články. Přes tři čtvrtiny B2B firem je doplňují o fotografie, obrázky či ilustrace a 67 % firem využívá příspěvky na sociálních sítích, a to zejména na Facebooku, YouTube, LinkedInu a Instagramu. Čtveřici nejpoužívanějších forem content marketingu v Česku uzavírají videa. Oproti zahraničí však čeští B2B marketéři podstatně méně často využívají například case studies, e-booky a whitepapery či infografiky (65 %).

Zatímco digitální marketing podléhá řadě trendů, offline aktivity a jejich struktura se v B2B marketingu příliš nemění. Tradičně vedou tištěné propagační materiály, veletrhy a výstavy a podpora prodeje.

Výzkum o B2B marketingu realizovala výzkumná agentura B-inside v lednu 2019 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor, na vzorku 280 respondentů z řad marketingových a obchodních ředitelů ze středně velkých a velkých B2B firem.

-stk-