Instagram posílí význam influencerů

pátek, 8. března 2019, 12:05 Internet & Mobil MediaGuru

Marketingový význam populárních uživatelů obrázkové sociální sítě ještě vzroste, značky dostanou možnost jejich příspěvky přímo propagovat.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Ve světě digitálního marketingu postupně roste váha Instagramu a letos zřejmě bude trend stejný. Dceřiná sociální síť Facebooku portálu AdWeek potvrdila, že testuje způsoby, jak zvýšit dosah obsahu takzvaných influencerů. V průběhu letošního roku by tak měli všichni zadavatelé získat možnost, jak příspěvky jednotlivých vlivných tvůrců jednoduše pojmout jako svůj vlastní sponzorovaný post, kterému lze šikovným nastavením jeho marketingové strategie výrazně zvýšit dosah. Dosud se značky v případě Instagramu a spolupráce s digitálními celebritami musely spoléhat na organický dosah jejich příspěvků. Řešení Instagram testoval již v průběhu loňského roku, firma je však podle svého vyjádření spokojena se získanou zpětnou vazbou. Nástroj má navíc prostřednictvím textového popisku jasně označovat, který obsah na sociální síti je dílem sponzoringu.

„Bylo jen otázkou času, než se sociální média pokusí uzmout si část trhu sponzorovaného obsahu. Provozovatelé vidí, že jejich platformy napomáhají byznysu s miliardovými obraty, ze kterého ale v některých případech ani nic nemají,“ vysvětluje pro AdWeek šéf digitální agentury Yoola Eyal Baumel.

Význam marketingové spolupráce s influencery potvrzuje i nedávná studie agentury Mediakix, která se na popsaný typ propagace zaměřuje. Podle ní jsou v současnosti nejefektivnějšími formáty pro spolupráci s internetovými celebritami jak instagramové příspěvky, tak i multimediální alba Stories, jež mají uživatelé k dispozici na téže platformě. Dvě třetiny oslovených marketérů se mimo jiné i z toho důvodu vyslovilo, že letos navýší objem peněz vyčleněných na propagaci prostřednictvím influencerů. Mediakix současně odhaduje, že do roku 2020 zadavatelé souhrnně vyplatí influencerům až deset miliard dolarů.

Ač se ale postavení Instagramu může jevit momentálně jako dominantní, postupně se objevují trendy, které by mohly nynější pořádky změnit, upozorňuje portál magazínu Forbes.  Na trhu s on-line reklamou postupně roste význam Amazonu, podle eMarketeru letos jeho inzertní podíl ve Spojených státech amerických dosáhne devíti procent. Pomáhá tomu mimo jiné popularita takzvaných chytrých reproduktorů, které Amazon vyrábí, a s tím spojený rozmach hlasového vyhledávání. Retailový gigant navíc již loni spustil svůj vlastní marketingový program na podporu významných uživatelů sociálních sítí, kteří by podle principů affiliate marketingu měli firmě pomoci k vyšším prodejům. V této souvislosti je ale ještě důležitější, že Amazon vlastní streamovací platformu Twitch. Na ní alespoň jednou za měsíc „vysílá“ více než tři miliony uživatelů, služba se ale postupně odpoutává od dominantního zaměření na videohry. Jednou z nejrychleji rostoucích kategorií obsahu na Twitchi je údajně „jenom chatování“.

Podobné pochyby nad budoucností Instagramu ale může alespoň dočasně výrazně přebít skutečnost, že mezi „jeho“ influencery se oficiálně zařadila už i britská královna Alžběta II. Na instagramovém účtu královské rodiny se vůbec poprvé objevil příspěvek, který nesl podpis panovnice. Tím bezděčně zajistila Instagramu pozornost prakticky ve všech významných zpravodajských médiích.

-riv-