Kika loni zvýšila obrat, novou prodejnu letos asi neotevře

pondělí, 18. března 2019, 07:40 Aktuality, Retail MediaGuru

Obrat nábytkářského řetězce Kika za loňský rok vzrostl o 12 % na 2 miliardy korun. Letos nejspíš ale žádnou novou prodejnu neotevře.

Foto: MediaGuru

Foto: MediaGuru

U příležitosti prvních narozenin obchodního domu Kika v Nových Butovicích zhodnotil Jakub Střeštík, šéf české a slovenské pobočky nábytkářského řetězce, uplynulý rok a představil plány do budoucna. „Za loňský rok si Kika v České republice ve svém obratu polepšila o 12 % na 2 miliardy korun. Vedle obchodního domu v Butovicích jsme otevřeli také novou pobočku v Českých Budějovicích a úspěšně jsme rozeběhli on-line prodej,“ říká Jakub Střeštík s tím, že online prodeje tvoří zhruba 5 % z celkového obratu, e-shop funguje od začátku roku 2017. Řetězec minulý rok navštívilo 3,5 milionu zákazníků.

Firma v ČR provozuje devět prodejen a ráda by měla pobočky ve všech krajských městech. Letos ale s největší pravděpodobností žádnou novou prodejnu neotevřou. „Aktuálně jednáme o prostoru pro obchodní dům v Hradci Králové, otevřen by měl být ale až za zhruba rok a půl,“ odhaluje plány Jakub Střeštík. Firma také stále plánuje rozšíření skladu u prodejny v Praze Čestlicích. Kika v loňském roce změnila vlastníka a novým majitelem se stala od června 2018 rakouská společnost Signa Holding, která firmu převzala od jihoafrické společnosti Steinhoff.

Kika pro letošní rok také upravuje své marketingové aktivity. Téměř upouští od používání letáků a komunikaci soustředí kromě klasických médií, jako jsou televize, rádio a venkovní reklama také do onlinu. „Budeme tisknout zhruba o 3/4 letáků méně než v loňském roce," dodává Aneta Uhlíková, marketingová manažerka Kika ČR a SK. V rámci oslavy prvního výročí otevření pobočky Nové Butovice vychází speciální leták s týdenní platností, jehož součástí je kupon do Costa Coffee. Dále jsou pro zákazníky připraveny různé soutěže a sleva 20 % po celý víkend na veškeré zboží, a to ve všech pražských pobočkách. 

-zue-