Mastercard uvádí novou akustickou identitu

úterý, 26. března 2019, 10:40 Aktuality, Marketing MediaGuru

Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky o zvukovou podobu.

Zdroj: Mastercard

Zdroj: Mastercard

Společnost Mastercard rozšiřuje způsoby prezentace své značky, představuje novou akustickou identitu – kromě zvukového loga bude využívat nové vyzváněcí tóny, čekací melodie telefonních ústředen, ale i zvuk označující úspěšnou transakci při placení v obchodě. Uvedení zvukové identity následuje po nedávné změně vizuální identity firmy. 

„S novou akustickou identitou reagujeme na stále větší počet digitálních přístrojů, které jsou schopny provést transakci, aniž by ji spotřebitel viděl,“ uvedl Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko. Zvukovým logem chce být Mastercard rozeznatelná i při nakupování prostřednictvím hlasového ovládání. Do roku 2022 by podle firmy měla hodnota nákupů realizovaných pomocí hlasů 40 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 900 miliard korun. 

„Akustický projev dodává naší značce výrazně nový rozměr a je zásadní součástí toho, jak lidé společnost Mastercard vnímají a jak ji budou vnímat v budoucnosti. Vytkli jsme si náročný úkol: vytvořit melodii Mastercard, která bude pro firmu typická, bude ji autenticky vystihovat a zároveň bude použitelná všude na světě a v libovolném hudebním žánru,“ popsal Lukeš. 

Zvuková znělka Mastercard

Vedle zvukového loga bude značka využívat při každém kontaktu se zákazníkem tzv. akustický podpis. „Ten se bude měnit podle daného prostředí. Trochu jiný bude na čerpací stanici, trochu jiné v luxusním obchodě,“ dodal Lukeš. 

Zvukový podpis Mastercard při platbě mobilním telefonem

Spolu s tím uzpůsobila Mastercard svou akustickou identitu i pro jednotlivé regiony, jinak bude znít v Číně, Indii či Africe. Různé verze má připraveny i pro různé žánry, ať už filmový, operní, či hravý. 

Zvukový znělka Mastercard ve filmovém žánru

Zvukový znělka Mastercard v operním žánru

Zvuková znělka Mastercard pro Indii

Na přípravě akustické identity spolupracovala Mastercard s řadou hudebníků, umělců a agentur, včetně Mika Shinody z hudební skupiny Linkin Park. 

Poprvé představila Mastercard své nové zvukové logo v týdnu před udílením hudebních cen Grammy, kdy spustila nový multikanálový marketingový program s účastí Camilly Cabello.

Spolu s novou akustickou identitou upravuje Mastercard i své vizuální logo, z něhož postupně zmizí název firmy a zůstanou jen dva částečně se překrývající se červené a žluté kruhy. 

-stk-