Výzkum: Známé tváře TV reklamám pomáhají, loni byly za pět miliard

čtvrtek, 7. března 2019, 16:45 Reklama, Výzkum MediaGuru

Souhrnná hodnota TV reklam s účastí známých tváří se loni v hrubém vyjádření vyšplhala k 5 mld. Kč.

Tomáš Jeřábek a Tímáš Měcháček v kampani Air Bank, foto: Air Bank

Tomáš Jeřábek a Tímáš Měcháček v kampani Air Bank, foto: Air Bank

V českých reklamních kampaních lze v průběhu roku vidět až stovku známých osobností, od herců přes sportovce až k šéfkuchařům. Na celkové hodnotě tuzemské televizní reklamy mají spoty se známými tvářemi téměř 10% podíl: jejich souhrnná hodnota v hrubém vyjádření v roce 2018 dosahovala až k 5 miliardám korun. Jak ukazují odpovědi respondentů ve výzkumu Nielsen Admosphere, investice do takové propagace produktů se značkám může vyplatit: skoro čtyři pětiny dotázaných preferují reklamy se známou osobností před těmi, v nichž nehraje nikdo známý.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Že lidé reklamě více věří, pokud zboží propaguje známá osobnost, si však myslí podstatně menší procento lidí, přesněji 25 %. Celé dvě třetiny si myslí, že osobnost v reklamě může zboží pomoci, ale vždy záleží na konkrétním výběru, tedy na schopnosti značek zvolit vhodné spojení určitého herce s určitým produktem. Že osobnost zboží spíše škodí, si myslí jen 6 % lidí.

Z konkrétních osobností v tuzemské reklamě to za loňský rok u respondentů vyhrál Tomáš Jeřábek známý z kampaní Air Bank. Nejlepším hercem v reklamě byl zvolen na základě 15 tisíc dotazníků, které sesbíraly v internetovém šetření společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve dvou pololetních vlnách. Tomáš Měcháček, Jeřábkův parťák z kampaní Air Bank, skončil ve výzkumu druhý. Pětici nejoblíbenějších herců v roce 2018 pak doplnili Jiří Langmajer, Sabina Remundová a Iva Kubelková.

Češi do výzkumu rovněž uvedli, že v budoucnu by v reklamě rádi viděli hlavně Ivana Trojana. Druhým nejzmiňovanějším je Pavel Liška. Mezi dalšími jmény se objevuje například Miroslav Donutil, Ondřej Vetchý, Jakub Kohák nebo Jiřina Bohdalová.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-