Jan Samko: Blesk Lékárna věří v sílu značky Blesk

čtvrtek, 11. dubna 2019, 14:05 Tisk, Marketing Martina Vojtěchovská

Další projekt mimo média, který pracuje se značkou Blesku, uvedla společnost CNC na začátku týdne. Další projekty jsou pak v přípravě.

Jan Samko, foto: Czech News Center

Jan Samko, foto: Czech News Center

O novém projektu doplňků stravy Blesk Lékárna jsme mluvili s marketingovým ředitelem Czech News Center Janem Samkem a brand manažerem Jakubem Kouřilem.

Od pondělí 8. dubna uvedla Czech News Center (CNC) nový projekt Blesk Lékárna. Jde o další z typů komerčních aktivit pod značkou Blesku mimo média. Proč jste se rozhodli zrovna pro doplňky stravy?

Jan Samko: Přemýšleli jsme nad tím, s jakým produktem přijít, aby byl čtenářům užitečný. Blesk se už delší dobu snaží přicházet s komerčními projekty, které stojí na straně čtenářů. Ať je to Blesk mobil, nebo Blesk energie. Pomocí Blesk Lékárny chceme čtenářům ukázat cestu ke zdravějšímu životu.

Blesk mobil byl prvním komerčním projektem pod značkou Blesku, který využil její síly. Dnes přes něj stále volá 150 tisíc lidí, což není nezajímavé. Je to projekt na přesně vymezenou cílovou skupinu, které se nabídka služby přizpůsobila. Tito lidé potřebují hlavně telefonovat a posílat zprávy, nemusí mít objemná data nebo levný internet. Nabídka se přesně potkala s danou cílovou skupinou a věříme, že stejně tomu bude i v případě projektu Blesk Lékárna.

Název Blesk Lékárna ovšem evokuje prodej léků nebo vlastní lékárnu, zatímco se pod ní skrývá prodej doplňků stravy. 

Jan Samko: Nemáme ambici vyrábět vlastní léky ani provozovat lékárny. To je úplně jiná rovina. Rozhodli jsme se pro vitaminy a doplňky stravy. Pečlivě jsme vybírali výrobce doplňků, kterým je společnost Simply You Pharmaceuticals, aby kvalita výrobků byla co možná nejvyšší. Snažíme se tak čtenářům ukázat řešení v případě, pokud se například cítí unavení. Teď jsme uvedli první čtyři výrobky, ale připravujeme další.

Jakub Kouřil: Můžeme říct, že další uvedeme v červnu a že půjde o omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou pro lidský organismus nezbytné.

Konkurence v segmentu doplňků stravy ale není zrovna malá. Není to pro vás riziko?

Jan Samko: Konkurence je opravdu velká, zejména v privátních značkách. Není snadné zde prorazit. Věříme ale v sílu deníku Blesk a dalších našich titulů, které osloví miliony čtenářů. To zase výrobci privátních značek nemají. A pozor, neútočíme cenou. Výrobky pod značkou Blesk Lékárna nejsou v té nejnižší cenové kategorii, primárně klademe opravdu důraz na kvalitu složení látek.

Čím se tedy chcete lišit kromě toho, že máte za sebou mediální sílu?

Jakub Kouřil: Kvalitou. Domníváme se, že primární devizou výrobků Blesk Lékárna je to, že stačí užívat pouze jednu tabletu přípravků denně. U vitamínů nebo doplňků stravy se standardně doporučují 3-4 tablety denně. My jsme chtěli přijít s něčím, co bude naší cílové skupině co nejvíce vyhovovat. Vybrali jsme to nejžádanější, co se v lékárnách v tomto sortimentu nabízí. Výběr máme podložen řadou dlouhodobých výzkumů.   

Jakub Kouřil, foto: Czech News Center

Jakub Kouřil, foto: Czech News Center

Přestože výrobcem je firma Simply You, logo Blesku se objevuje na každé krabičce. V případě potíží s kvalitou výrobku, to bude pravděpodobně značka Blesku, se kterou si spotřebitelé výrobek spojí. Jste na to připraveni?

Jakub Kouřil: Přestože právně na nás odpovědnost nepadá, tak tuto souvislost si uvědomujeme a sdílíme odborné texty s lidmi z Blesku, na něž by se zákazníci mohli obracet. Proto už od začátku vzniku projektu klademe velké nároky na jeho kvalitu. Simply You je pro nás zárukou, že veškeré výrobní procesy i kontroly kvality splňují přísné legislativní předpisy.

Kolik zboží jde do prodeje?

Jan Samko: Od úvodního dne oficiálního startu prodeje, tedy od pondělí 8. dubna, jsou produkty s označením Blesk Lékárna v 700 lékárnách po celé republice. Lokální lékárny mohou v případě zájmu spotřebitelů výrobky objednat přímo na přání zákazníků. Jsme zalistováni ve více než 70 e-shopech. Vyrobeno je toho mnoho, ale uvádět teď nějaká čísla by nebylo relevantní, protože prodej je teprve na svém začátku. Budeme rádi, když se produkty dostanou mezi velké množství lidí. Naše očekávání ohledně prodejů je v řádech tisíců. CNC nedělá projekty v malém, usilujeme o širokopásmové zaměření.

Měli jste potíže dostat se do některých lékáren? Například váš konkurent na mediálním trhu, firma Penta, provozuje lékárny Dr. Max.

Jan Samko: Nejsme přítomni ve všech lékárnách. Tam, kde nejsme, mají spotřebitelé možnost naše výrobky doobjednat. Rozumíme tomu, že některé lékárny se svými privátními značkami nemají zájem dávat prostor své konkurenci.

Jakým způsobem je nastaven obchodní model projektu Blesk Lékárna?

Jan Samko: Obchodní model ponechám bez komentáře. V zásadě ale platí, že Blesk zajišťuje podporu pro prodej výrobků. Výrobu, distribuci a podporu řeší Simply You.

Vyrábí Simply You pro CNC produkty přímo na míru, nebo jde o už existující produkty, které jsou zabaleny do Blesk Lékárny?

Jakub Kouřil: Jde o zcela nové produkty, vyrobené přímo pro nás. Naším cílem také bylo odlišit se od ostatních.

Zamýšlíte projekt jako dlouhodobý, nebo dočasný?

Jan Samko: Projekt připravujeme jako dlouhodobý, aby se nám vrátily investice časové, finanční i vynaložená energie do nového produktu.

CNC nedělá projekty v malém, usilujeme o širokopásmové zaměření.

Jan Samko

Naznačili jste, že mediální podpora bude intenzivní především po startu Blesk Lékárny. Co to přesně znamená?

Jakub Kouřil: První tři měsíce, tedy od dubna do června, půjde opravdu o masivní podporu. Chceme vytvořit co největší povědomí o značce. Proto jsme vybrali média, která nejlépe sedí na cílové skupiny i podle konkrétních produktů doplňků stravy. Budeme hlavně v tisku a onlinu a uvidíme, co to přinese.

Využijete i televizní kampaň?

Jan Samko: Vlastní televizní kampaň zatím neplánujeme. Nevylučuji, že se objevíme ve spotech prodejců, ale my sami zatím televizní spoty nenasadíme. Uvidíme, jak se chytne tříměsíční mediální kampaň, kterou povedeme především přes naše média. Důvodem je i to, že doplňky stravy se v televizi promují většinou ve spojení s akčními nabídkami nebo se soustředí na výběr toho nejžádanějšího a vybízí k nějaké akci. To, co bychom takto mohli komunikovat, budeme vědět až po nějaké době, co budou produkty v prodeji.

Budete v rozšiřování značky Blesk mimo média pokračovat?

Jan Samko: V přípravě už máme další komerční projekty, které ponesou značku Blesk. Mělo by jít znovu o projekty, který budou vycházet z potřeb našich čtenářů. Věřím, že se některé objeví ještě v letošním roce.

Co připravujete nového v marketingových aktivitách Blesku či jiných vašich titulů?

Jan Samko: Připravujeme novou verzi soutěže Blesk Trhák. Zároveň začínáme více využívat digitálních médií, což souvisí i s příchodem řady lidí do CNC, kteří mají za sebou internetovou zkušenost.