Objem inzerce v tisku byl ve čtvrtletí nižší než loni
Deník Blesk upevnil i přes meziroční snížení objemu inzerce svou vedoucí pozici na inzertním tiskovém trhu.
Foto: Shutterstock
Objem inzerce v tištěných médiích za první čtvrtletí letošního roku byl ve srovnání se stejným obdobím loni zhruba o sedm procent nižší, ukazuje monitoring inzerce Nielsen Admosphere. Inzertně nejsilnějším tištěným titulem zůstává Blesk, následují regionální Deník (souhrn objemu všech 70 regionálních deníků) a poté zdarma distribuovaný deník Metro.
Většině inzertně nejsilnějších tištěných titulů ale objem inzerce v meziročním srovnání poklesl. Výjimku tvoří právě bezplatné Metro a poté magazíny (TV magazín a Magazín MF Dnes). Pokud se zohlední vývoj inzerce podle počtu inzertních stran (nikoli v Kč), registruje monitoring za letošní první čtvrtletí příznivější trend než ve stejném loňském období ještě u deníku MF Dnes.
Objem TOP tištěných titul podle inzerce, I-III/2019
| titul | Inzerce v Kč | meziroční změna (%) | Počet inz. stran | meziroční změna (%) |
| Blesk | 360 993 917 | -15,8 | 408 | -11,4 |
| Deník - celkem | 308 991 222 | -20,1 | 18 617 | -30,7 |
| Metro | 292 034 332 | 8,0 | 710 | -1,7 |
| Mladá fronta Dnes | 254 217 446 | -13,0 | 938 | 8,9 |
| 5plus2 | 103 566 158 | -12,9 | 1 074 | -12,9 |
| Právo | 69 497 553 | -20,2 | 186 | -17,6 |
| TV magazín | 61 614 228 | 5,7 | 164 | 6,3 |
| Blesk magazín | 59 413 200 | -0,7 | 115 | -7,5 |
| Hospodářské noviny | 56 273 848 | -21,1 | 186 | -22,0 |
| Magazín Mladé fronty DNES | 53 004 353 | 32,8 | 112 | 29,3 |
| Sport | 52 376 885 | -39,6 | 154 | -26,8 |
| Žena a život | 51 497 997 | -13,4 | 166 | -13,0 |
| Lidové noviny | 50 099 334 | -26,4 | 142 | -25,8 |
| Elle | 49 484 250 | -8,6 | 183 | -9,3 |
| Harper's Bazaar | 45 419 662 | -9,5 | 159 | -21,6 |
Zdroj: Nielsen Admosphere, změna vs. I-III/2018
-mav-