Objem inzerce v tisku byl ve čtvrtletí nižší než loni

pondělí, 29. dubna 2019, 14:00 Tisk MediaGuru

Deník Blesk upevnil i přes meziroční snížení objemu inzerce svou vedoucí pozici na inzertním tiskovém trhu.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Objem inzerce v tištěných médiích za první čtvrtletí letošního roku byl ve srovnání se stejným obdobím loni zhruba o sedm procent nižší, ukazuje monitoring inzerce Nielsen Admosphere. Inzertně nejsilnějším tištěným titulem zůstává Blesk, následují regionální Deník (souhrn objemu všech 70 regionálních deníků) a poté zdarma distribuovaný deník Metro.

Většině inzertně nejsilnějších tištěných titulů ale objem inzerce v meziročním srovnání poklesl. Výjimku tvoří právě bezplatné Metro a poté magazíny (TV magazín a Magazín MF Dnes). Pokud se zohlední vývoj inzerce podle počtu inzertních stran (nikoli v Kč), registruje monitoring za letošní první čtvrtletí příznivější trend než ve stejném loňském období ještě u deníku MF Dnes

Objem TOP tištěných titul podle inzerce, I-III/2019

titul Inzerce v Kč meziroční změna (%) Počet inz. stran meziroční změna (%)
Blesk                         360 993 917    -15,8                  408    -11,4
Deník - celkem                         308 991 222    -20,1             18 617    -30,7
Metro                         292 034 332    8,0                  710    -1,7
Mladá fronta Dnes                         254 217 446    -13,0                  938    8,9
5plus2                         103 566 158    -12,9               1 074    -12,9
Právo                            69 497 553    -20,2                  186    -17,6
TV magazín                            61 614 228    5,7                  164    6,3
Blesk magazín                            59 413 200    -0,7                  115    -7,5
Hospodářské noviny                            56 273 848    -21,1                  186    -22,0
Magazín Mladé fronty DNES                            53 004 353    32,8                  112    29,3
Sport                            52 376 885    -39,6                  154    -26,8
Žena a život                            51 497 997    -13,4                  166    -13,0
Lidové noviny                            50 099 334    -26,4                  142    -25,8
Elle                            49 484 250    -8,6                  183    -9,3
Harper's Bazaar                            45 419 662    -9,5                  159    -21,6

Zdroj: Nielsen Admosphere, změna vs. I-III/2018

-mav-