SEAT: Naší výhodou jsou nejmladší zákazníci v Evropě

čtvrtek, 18. dubna 2019, 11:40 Marketing MediaGuru

SEAT svou komunikaci čím dál víc zakládá na emocích, nikoliv na samotných produktech.

Zdroj: Repro YT SEAT Česká republika

Zdroj: Repro YT SEAT Česká republika

Španělská automobilka SEAT se v aktuálních kampaních spíš než na své produkty zaměřuje na emoce, které její vozy dokážou v lidech vyvolat. Jako značka, jež je schopna oslovovat mladé spotřebitele, roli svých vozů v nadlinkové komunikaci upozaďuje – například v reklamním spotu na SEAT Tarraco se vůz poprvé objeví až v poslední třetině, ve spotu na SEAT Leon, který bude na českém trhu do televizi nasazen v květnu, je novinka k zahlédnutí pouze párkrát. Mnohem více prostoru se věnuje lidem. A stejně tak to platí pro reklamy na SEAT Ibiza, Ateca nebo nabídku SUV modelů.

Reklama automobilky SEAT na nabídku jejích SUV modelů

Reklamní spot na SEAT Leon

„Chceme být sympatickou, emocionální značkou, čemuž hodláme přizpůsobit příběhy v naší komunikaci,“ přibližuje Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značky SEAT na českém trhu. Reakce na změnu jsou podle něj zatím pozitivní. „Náš čerstvý směr zasahuje stávající i nové zákazníky, což naši dealerskou síť samozřejmě těší, například díky aktuální kampani komunikující SUV modely SEAT generujeme téměř 100% nárůst nových objednávek,“ dodává.

Až 70 % zákazníků značky tvoří dnes nově příchozí. Podle Stoulila má tak SEAT výjimečnou pozici, protože dokáže přilákat lidi ke koncernu Volkswagen. „Systematicky pracujeme také s výhodou, že jsme mezi značkami s vůbec nejmladšími zákazníky v Evropě, průměrný věk klientů je o deset let nižší než u konkurence, což je skvělá startovací pozice pro budoucnost v oblastech mikromobility a dalších revolučních změn v budoucích letech,“ popisuje Stoulil.

Na mikromobilitu se jako lídr koncernu soustředí SEAT se svými novinkami a zdaleka se neomezuje jen na klasické automobily. Jedná se například o koncepční elektromobil Minimó s výměnným akumulátorem, elektrokoloběžku nebo sdílený autobus.

„S naší novou strategií se chceme oprostit od dosavadní praxe automobilek a vytvořit si nadstavbu nad standardními modely. Už nyní se tak připravujeme na budoucnost,“ popisuje pro MediaGuru.cz Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značky SEAT na českém trhu. Španělská automobilka tak reaguje nejen na legislativní změny na evropském kontinentu, ale i na trend, kdy stále více mladých o pořízení vlastního auta vůbec neuvažuje.

Konceptem elektromobilu Minimó tak SEAT předjímá budoucí podobu dopravy ve velkoměstech, kde již nyní dominuje tzv. mikromobilita, tedy krátké jízdy do deseti kilometrů. Vůz zabírá plochu pouhých 3,1 m2, což je o polovinu méně než běžný osobní automobil, a lze s ním snadno zaparkovat v zónách pro motocykly. Nabíjení řeší systémem výměnných akumulátorů: na jedno nabití ujede Minimó přes 100 kilometrů a nabíjení přitom trvá jen několik minut.

Koncept elektromobilu Minimó, zdroj: SEAT

Koncept elektromobilu Minimó, zdroj: SEAT

Koncept elektromobilu doplňuje elektrokoloběžka eXS KickScooter powered by Segway, jež je od dubna k dostání i na českém trhu. S ní může cestující na jedno dobití ujet 25 kilometrů, s dodatečným akumulátorem až 45. „Elektrokoloběžka funguje jako lákadlo pro další zákazníky. Zatím ji podporujeme především v online komunikaci a PR a evidujeme velmi pozitivní ohlas u našich dealerů, a nadšení našich prvních zákazníků“ přibližuje Filip Stoulil s tím, že v domovském Španělsku se SEAT zapojil také do sdílené služby UFO, jež působí na deseti evropských trzích. Na 500 eXS KickScooter je možné nově používat v Madridu, ale dá se očekávat, že se postupně rozšíří i do dalších lokalit. 

Elektrokoloběžka eXS KickScooter, zdroj: SEAT

Elektrokoloběžka eXS KickScooter, zdroj: SEAT

Svá řešení pro elektromobilitu chce SEAT vyvíjet ve vlastní softwarové společnosti. Nové kompetenční centrum, které vznikne v Barceloně, bude zaměstnávat více než 100 odborníků a jeho součástí bude i Metropolis:Lab či nezávislá společnost Xmoba. „Nové centrum potvrzuje úsilí společnosti o proměnu z výrobce automobilů na poskytovatele služeb pro mobilitu,“ uvedl generální ředitel automobilky Luca de Meo. Právě v tomto centru pak budou vznikat další nové služby – už nyní se například testuje sdílený mikrobus, propojující odlehlé vesnice, nebo elektro skútr, který plánuje uvést brzy do prodeje.

-stk-