Nejvíce čtenářů má Mafra, následují CNC a VLM

čtvrtek, 16. května 2019, 07:35 Tisk MediaGuru

Dvě třetiny čtenářského trhu tištěných titulů patří trojici Mafra, Czech News Center a Vltava Labe Media.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Nejsilnějším vydavatelstvím z pohledu počtu čtenářů, které osloví svými tituly, zůstává po akvizici Bauer Media mediální skupina Mafra. Podle výzkumu čtenosti Media projekt za poslední čtvrtletí 2018 a první čtvrtletí 2019 představuje průměrná čtenost na vydání všech titulů, které Mafra vydává (včetně dřívější společnosti Mafra Print, která časopisy Bauer Media převzala), 3,6 mil. čtenářů. Podíl skupiny Mafra na tiskovém trhu celkem dosahuje 25 %.

Druhou nejsilnější je s celkovým zásahem 3,4 mil. čtenářů skupina Czech News Center (podíl 23 %), trojkou potom Vltava Labe Media. VLM oslovuje v průměru 2,6 mil. čtenářů na vydání (podíl 17 %). Celkově nejsilnější trojice vydavatelů ovládá dvě třetiny čtenářského trhu tištěných titulů.

K hranici milionu čtenářů na vydání má z dalších vydavatelství nejblíže Burda International CZ (celkem 902 tisíc čtenářů), pátá v pořadí Empresa Media oslovuje v průměru 766 tisíc čtenářů na vydání. 

Podíl vydavatelství na čtenosti (%)

Media projekt, 4Q/2018+1Q/2019, Unie vydavatelů, ASMEA, Stem/Mark, Median

Data vycházejí z průzkumu čtenosti Media projekt, proto jsou ve výsledcích zahrnuti jen ti vydavatelé, kteří měří čtenost svých titulů v tomto výzkumu. Tituly a vydavatelé, kteří se Media projektu neúčastní, nejsou součástí prezentovaných výsledků.

-mav-