Nová data čtenosti: Na čele Blesk, rostou deníky zdarma

úterý, 14. května 2019, 10:45 Tisk MediaGuru

Výzkum čtenosti tisku Media projekt zveřejnil nová data za období posledního čtvrtletí 2018 a prvního čtvrtletí 2019.

Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje téměř 73 % populace 12-79 let, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 47 %, čtenost časopisů na vydání je bezmála 63 %, ukazují nová data výzkumu čtenosti Media projekt za poslední čtvrtletí 2018 a první čtvrtletí 2019.

Nejčtenějším celostátním deníkem zůstává Blesk před MF Dnes a deníkem Právo. Čtenost této trojice se výrazně nemění, všechny změny jsou na úrovni statistické chyby. Z placených deníků si podle výzkumu čtenosti nejlépe vedl deník Aha!, který čtenost meziročně navýšil. Stabilní čtenost vykazuje regionální Deník. Růst nadále potvrzují bezplatné deníky (Metro, E15).

Čtenost celostátních deníků na vydání (tis. osob)

celostátní deníky 4Q/2018+1Q/2019 3+4Q/2018 kvartální změna (%) 4Q/2017+1Q/2018 meziroční změna (%)
Blesk 910 932 -2,4 959 -5,1
MF Dnes 548 554 -1,1 572 -4,2
Právo 237 233 1,7 242 -2,1
Sport 222 219 1,4 240 -7,5
Aha! 217 200 8,5 201 8,0
Lidové noviny 209 205 2,0 213 -1,9
Hospodářské noviny 150 150 0,0 165 -9,1

Čtenost regionálních deníků na vydání (tis. osob)

regionální deníky 4Q/2018+1Q/2019 3+4Q/2018 kvartální změna (%) 4Q/2017+1Q/2018 meziroční změna (%)
Deník celkem 517 511 1,2 539 -4,1

Čtenost bezplatných deníků na vydání (tis. osob)

bezplatné deníky 4Q/2018+1Q/2019 3+4Q/2018 kvartální změna (%) 4Q/2017+1Q/2018 meziroční změna (%)
Metro 514 478 7,5 442 16,3
E15 86 76 13,2 75 14,7

Zdroj: Media projekt, 4Q/2018+1Q/2019, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

-mav-