Deníky v dubnu ztrácely méně než v prvním čtvrtletí

pondělí, 10. června 2019, 16:00 Tisk MediaGuru

Přestože prodané náklady deníků se snížily i v dubnu, výsledek byl tentokrát v meziročním srovnání lepší než v období prvního čtvrtletí 2019.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

V letošním dubnu se v průměru prodalo každý den 611 tisíc výtisků deníků. Bylo to o necelá dvě procenta méně než v březnu a o sedm procent méně než v loňském dubnu. Meziroční snížení prodaného nákladu tak bylo v dubnu o něco nižší než za období prvního letošního čtvrtletí, a to v průměru o jeden procentní bod. Platí to i pro pultový prodej a předplatné. 

Prodaný náklad deníků (ks), duben 2019 

prodaný náklad IV/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk 188 939 -4,9 -8,4
MF Dnes 111 572 0,0 -7,4
Deník 103 063 0,3 -9,7
Právo 66 581 0,3 -6,7
Aha! 43 508 -0,2 -2,7
Lidové noviny 33 011 -1,6 -8,5
Hospodářské noviny 32 759 -1,8 0,8
Sport 31 525 -1,2 -3,1
celkem 610 958 -1,7 -7,2

Pultový prodej deníků (ks), duben 2019 

pultový prodej IV/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk 150 198 -4,5 -8,7
Aha! 41 169 -0,2 -3,5
Právo 37 190 0,4 -7,5
MF Dnes 35 725 1,3 -9,3
Deník 26 982 3,1 -9,8
Sport 22 564 1,3 -2,9
Lidové noviny 7 651 -8,1 -14,0
Hospodářské noviny 2 595 1,4 -11,9
celkem 324 074 -1,8 -7,9

Předplatné deníků (ks), duben 2019 

předplatné IV/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Deník 68 760 -0,8 -9,6
MF Dnes 61 383 -1,4 -8,0
Právo 26 317 -0,6 -5,1
Hospodářské noviny 16 361 -1,0 -7,2
Lidové noviny 15 122 -1,1 -8,5
Blesk 9 341 -1,2 1,0
Sport 3 151 0,6 -1,0
Aha! 580 2,8 16,0
celkem 201 015 -1,0 -7,6

Zdroj: ABC ČR

Nejsilnější podíl na prodejích denního tisku má Czech News Center (CNC) před skupinou Mafra a VLM

Podíl vydavatelství na prodeji deníků

Zdroj: ABC ČR

-mav-