E-sporty sledují Češi na onlinu přes dvě hodiny denně

neděle, 23. června 2019, 08:15 Internet & Mobil MediaGuru

Délka sledování elektronických sportů na onlinových platformách typu YouTube a Twitch přesahuje dvě hodiny denně.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Sledování hraní her, tedy takzvaný gaming nebo také e-sport, se stává populárnější i v Česku. Fanoušci vydrží sledovat profesionální hráče i více než dvě hodiny denně. Vyplývá to z dat mediální společnosti Axocom.

 „E-sport není sice zastoupen v takové míře v televizi, nejčastěji je dostupný na Youtube nebo specializovaných platformách typu Twitch, nicméně tamní sledovanost dosahuje v průměru více než dvě hodiny denně,“ uvádí  Erika Luzsicza, ředitelka společnosti Axocom.

V konkrétních číslech to pak znamená, že na Youtube je průměrná doba sledovanosti 135 minut denně, na Twitchi je to pak 122 minut. Číslo u poslední zmiňované platformy je sice nižší, nicméně vyžaduje přímou sledovanost. To znamená, že Twitch neumožňuje skrýt přehrávací okno na pozadí, jako je tomu například u Youtube.

Počet fanoušků e-sportu se v tuzemsku blíží půl milionu, přičemž 75 % z nich je ve věku 16 až 34 let. Drtivou většinu z nich tvoří muži, nicméně žen je necelých 20 procent. Nejčastěji sledují Češi turnaje a profesionální hráče na mobilu (63 %), zhruba třetina pak používá stolní počítač (34 %) a jen 3 % diváků k tomu používá tablety či jiná zařízení.

Rostoucí obliba s sebou nese i zvyšující se útraty za počítačové hry. Za ně Češi loni utratili 3,56 miliardy korun, meziročně o 6,4 procenta více. Vyplývá to z dat analytické společnosti Newzoo, která po celém světě analyzuje trhy s videohrami a e-sporty, ve spolupráci s firmou Wargaming, která v Česku provozuje vývojové centrum.

S rostoucí komunitou přibývá i sponzorů, nejlepší hráči si tak vydělají srovnatelně jako sportovci klasičtí. „Na rozdíl od průměrného diváka televize je tato komunita specifická i tím, že pozitivněji vnímá reklamu, která je součástí všech přenosů. Z celého odvětví se tak stává velice profesionální byznys,“ říká Luzsicza.

-mav-