Intersnack uvede v příštím pololetí značku Nutline

čtvrtek, 20. června 2019, 12:45 Aktuality, Marketing MediaGuru

S novou značkou Nutline chce v příštím pololetí vstoupit Intersnack do kategorie zdravého snackingu.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Společnost Intersnack odhalila název své nové značky, s níž chce v druhé polovině letošního roku vstoupit do kategorie zdravého snackingu. Do svého portfolia, které čítá značky Bohemia, Chio nebo Pom-Bär, přidá Nutline, pod kterou bude nabízet ořechy prvotřídní kvality a široké portfolio včetně jednodruhových balení či mixů.

Intersnack, který se doposud zaměřoval jen na slaný snacking, tak začne působit v kategorii, jež v posledních letech zaznamenává dynamický růst. Zdravé balené potraviny rostou podle Euromonitoru rychleji než zbytek trhu, což je způsobeno čím dál silnějším trendem zdravého životního stylu.

Na českém trhu také v kategorii zdravého snackingu přibývají noví hráči – kupříkladu letos společnost Nestlé uvedla novou značku tyčinek Yes!. Déle zde působí značky Nutrend, Nature Valley, Corny, Emco, Fly, Lifefood Lifebar, Bombus nebo Chimpanzee. Konkrétně ořechy jsou často artiklem privátních značek řetězců, tak je nabízí například Tesco, Albert nebo Billa. Svou řadu má i Country Life, Delmart nebo Marks & Spencer. K dostání jsou i značky Diana, Bonitas či Seeberger.  

Společnost Intersnack rovněž zveřejnila výsledky hospodaření za rok 2018, kdy navýšila svůj celkový obrat na 1,4 miliardy korun, zisk před zdaněním činil 59,2 milionu korun. Během loňského roku představil výrobce slaných snacků několik produktových novinek, pokračoval v investicích do marketingu a do vývoje nových výrobků. Došlo i na strategické posílení pozice v Evropě díky rozšíření působnosti o exportní země bývalé Jugoslávie.

V loňském roce uvedla firma na trh řadu novinek, jakou byla například speciální edice značky Bohemia „Čerstvě sklizeno”, úspěch zaznamenala také nová řada Chio specialit, konkrétně Chio Donut. V podpoře těchto novinek bude Intersnack pokračovat i nadále. Se značkou Pom-Bär, která se zaměřuje na rodiny s dětmi, bude již tradičně spojena řada akcí během důležitých období roku, jako je Zpátky do školy nebo Den dětí.

Intersnack také rozvíjel svou podporu České hokejové reprezentace a spolupráci s Českým hokejem ještě prohloubil. Značka Bohemia se stala dlouhodobým partnerem nejen národní reprezentace, ale také extraligy. „Skrze naši platformu ,V jednom dresu chutná líp‘ jsme připravili spotřebitelskou promoci se společností Flixbus v období března a dubna 2019. V rámci extraligy jsme přímo na stadionech pořádali různé soutěže a zábavu pro fanoušky,” říká generální ředitel společnosti Pavel Šercl. „Celé slané portfolio se pak bude soustředit na aktivaci na konci roku, kdy je již tradičně o naše produkty největší zájem,” dodává.

Během roku 2018 zfinalizoval Intersnack plány na rozšíření působnosti Pavla Šercla na evropském trhu o Chorvatsko a jeho exportní země – Bosnu a Hercegovinu, Kosovo a Černou horu. Cílem těchto změn bylo posílení pozice lídra v oblasti slaných pochutin. „Začlenění Chorvatska a dalších trhů bývalé Jugoslávie do regionu střední a východní Evropy dává z pohledu spotřebitelů a zákazníků smysl a je to velká příležitost k růstu našeho byznysu,” uvádí Pavel Šercl. Na přelomu roku 2019 a 2020 může být zahájena výroba určité části slaného portfolia v České republice, která bude určena pro export směrem do Chorvatska.

I když se firmě podařilo v loňském roce navýšit obrat, počítá v budoucnosti se snížením zisků i exportu. „V roce 2020 předpokládáme, že bude trh slané kategorie ovlivněn zvýšením spotřebitelských cen, které reflektují zvýšení vstupních nákladů. Vedle toho počítáme také se snížením exportu, jelikož uvolněné kapacity využijeme k podpoře lokálního byznysu, kde jsme v loňském roce pracovali na maximum našich výrobních kapacit,” vysvětluje Pavel Šercl.

-stk-