AKA sepsala pravidla pro procurement na nákup služeb

pátek, 19. července 2019, 14:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Asociace komunikačních agentur (AKA) vydala metodickou pomůcku pro oddělení nákupu – procurement.

Zdroj: AKA

Zdroj: AKA

Asociace komunikačních agentur (AKA) se rozhodla poskytnout specialistům nákupu hlubší vhled do požadavků na spolupráci mezi zadavatelem a agenturou. Vytvořila proto stručné zásady pro nákup marketingových a komunikačních služeb. Publikaci Devět zlatých pravidel pro nákup marketingových a reklamních služeb je možné si stáhnout na webových stránkách AKA.  

AKA vychází z toho, že role centrálních nákupních oddělení v posledních letech zesílila. Na kreativní průmysl však nelze podle asociace uplatňovat stejné metody nákupu jako na nákup komodity. Nedorozumění vznikající v trojúhelníku – marketing – procurement – agentura podle AKA zbytečně prodlužují nákupní proces a mohou leckdy vyústit v nefunkční obchodní vztah.

„Procuremet a marketing je nadnárodní téma. Podobné metodiky, jako vydala AKA, vznikají v mnoha zemích. V Británii se na toto téma koná specializovaná odborná konference,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA a spoluautor publikace.

AKA přizvala k práci na metodice Michala Kuklíka. Po deseti letech práce v mezinárodních full servisových agenturách přešel na stranu klienta ve společnosti EuroTel a přijal pozici specialisty na nákup marketingových služeb. Během dalších patnácti let profesní kariéry realizoval desítky výběrových řízení, která se týkala reklamního a mediálního trhu, nejen v České republice.

Na jednotlivé okruhy problémů publikace nahlíží z pohledu interního zákazníka, agentury a samotného nákupu.

-mav-