Manifesto: Chceme lidem přinášet zapamatovatelné zážitky

pondělí, 15. července 2019, 07:30 Marketing MediaGuru

Manifesto Market se rok od svého vzniku rozšiřuje o novou lokalitu na Smíchově, kde chce vytvořit oázu s vodním prvkem.

Dominantou smíchovského Manifesta bude vodní prvek od studia Chybík+Krištof, zdroj: Manifesto.

Dominantou smíchovského Manifesta bude vodní prvek od studia Chybík+Krištof, zdroj: Manifesto.

Před více než rokem vznikl na Florenci na dlouhodobě nevyužívané ploše pod magistrálou Manifesto Market – tržiště tvořené z přepravních kontejnerů, kde si lidé mohou dát něco k jídlu či pití, prohlídnout si nabídku zdejších obchodů nebo si třeba vychutnat hudební koncert. Jen loni ho navštívilo 650 tisíc lidí, dalo vzniknout 180 pracovním pozicím a mimochodem pomohlo k rozjezdu šesti kamenných gastropodniků. Mezi 27 kontejnery se zde během léta i adventu doposud konalo na 200 kulturních akcí. Navíc má Manifesto na svém kontě ocenění Mastercard Obchodník roku za zákaznický zážitek a nominaci na Cenu za českou architekturu. Nyní se koncept rozšiřuje o novou lokalitu – 19. července otevře své brány Manifesto na Smíchově.

„Náš koncept se nazývá Manifesto, protože nám jde o širší dopad, snažíme se vyvolat hlubší změnu v městském prostoru, do něhož vstupujeme. Chceme přetvořit zanedbaná místa anebo oživit taková, která nevyužívají svůj potenciál naplno. Zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme, a cestou k tomu jsou unikátní a zapamatovatelné zážitky,“ vysvětluje vizi konceptu jeho zakladatel a CEO Martin Barry.

Smíchov si Martin Barry se svým týmem vybral kvůli historickému objektu Národního domu na Smíchově, o jehož budoucí funkci se jeho majitelé Torino Praga Invest teprve rozmýšlí. „Je obklopen krásnými parky a zelení, a přitom je stranou dění a liduprázdný. Taková situace mě přitahuje a inspiruje,“ přibližuje Barry s tím, že je přesvědčen, že i v této části Prahy si lidé svou cestu do Manifesta najdou. „V okolí jsou stovky tisíc metrů kanceláří, Anděl je rušný hub, kde ale není tolik důvodů setrvat. Chceme, aby Manifesto Smíchov bylo místem zastavení, kde to bude pulsovat,“ dodává.

Nové Manifesto na Smíchově využije prostor historického objektu Národního domu na náměstí 14. října, zdroj: Manifesto.

Nové Manifesto na Smíchově využije prostor historického objektu Národního domu na náměstí 14. října, zdroj: Manifesto.

Stejně jako na Florenci i zde bude docházet k propojování kulturních a gastronomických zážitků. Nicméně nepůjde o přesnou kopii. Na rozdíl od Florence bude středobodem smíchovského Manifesta vodní prvek od architektonického studia Chybík+Krištof. Ten bude sloužit nejen k osvěžení v letním teplém počasí, ale fungovat bude i jako zrcadlo historické fasády, které propojí minulost s moderním zásahem. Na místě také budou podobně jako v pařížských zahradách k zapůjčení ručně vyráběné plachetnice ze dřeva.

Vizualizace smíchovského Manifesta ve večerní atmosféře, zdroj: Manifesto.

Vizualizace smíchovského Manifesta ve večerní atmosféře, zdroj: Manifesto.

V gastronomické rovině se zaměří smíchovský koncept na pivní kulturu a umění českých sládků. V centru dění nebude zdejší Staropramen, ale Pilsner Urquell, který zde s Vinohradským pivovarem obsadí centrální bar. „Plzeňští budou pořádat i školy čepování. Kromě toho budeme mít zajímavou nabídku letních koktejlů s bublinkami od Le Valmont a bio limonády od Red Bullu. Pro mnohé bude překvapivá i nabídka jídla, nebude typicky ,pivní‘ – místo klasických českých snacků zde najdou eklektické menu mezinárodních receptů s jídly, která se pivem zapíjejí v různých koutech světa, zejména v Asii,“ přibližuje Martin Barry. Manifesto na Florenci se stalo prvním cashless prostorem v ČR a nejinak tomu bude na Smíchově.

Gastropodniků bude na Smíchově méně než na Florenci – celkem osm. Mezi nimi bude figurovat Miska by Zátiší, Faency Fries, PokeHaus, Alebrijes - Cocina Mexicana, The Craft: Cheese & Steak neboYazu by SaSaZu.

Gastropodniků nabídne Manifesto Smíchov méně než na Florenci, celkem osm, foto: Alexandra Siebenthal.

Gastropodniků nabídne Manifesto Smíchov méně než na Florenci, celkem osm, foto: Alexandra Siebenthal.

Na programu budou hudební večery, DJ sety, letní kino a další zdarma přístupné kulturní akce, které jsou pořádány ve spolupráci s kurátory Ameba Production a kulturním týmem Red Bull.

Letní kulturní program v Manifesto

Pondělí:

Manifesto Florenc: Letní kino Food 'n Film

Úterý:

Manifesto Smíchov: Letní kino (Drink 'n Film, powered by Red Bull)

Středa:

Manifesto Smíchov: Hudba, DJs a další (ve spolupráci s Red Bull)

Čtvrtek:

Manifesto Florenc: Food 'n Beats / Food 'n Live Music – živá hudební vystoupení

Pátek:

Manifesto Florenc: Friday Nightmarket (DJ)

Sobota:

Manifesto Florenc: Brunch 'n Live Music (poledne)

Manifesto Smíchov: Music nights (večer)

Neděle: 

Manifesto Smíchov: Music nights (večer)

Ve své komunikaci Manifesto využívá především digitální média, PR aktivity a sociální sítě, které zasáhly na šest milionů uživatelů. Součástí mixu tvoří občas i kino a venkovní reklama. Vše si tým Martina Barryho připravuje in-house.  

Marketing a komunikace je podle Barryho nedělitelnou součástí 360° strategie, která pojímá vše od designu, přes kurátorskou činnost, jíž podléhá i retail a prodejci, dále uživatelskou zkušenost a technologie. „V Manifestu se soustředíme na každý okamžik, který u nás návštěvníci stráví, aby byl přívětivý, inspirující, zapamatovatelný a něčím nečekaný. Pokud by některý z těchto zásadních dílků chyběl, čísla samotná by pro mne neměla velký význam,“ uzavírá Martin Barry.

-stk-