Objem reklamních televizních TRP byl v pololetí nižší

čtvrtek, 18. července 2019, 07:25 TV MediaGuru

Za celé období prvního pololetí 2019 doručily tuzemské televizní stanice nižší počet reklamních TRP než ve stejném období loni.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Objem reklamních televizních TRP byl v letošním prvním pololetí ve srovnání se stejným obdobím loni nižší v průměru o tři procenta. Výsledek je odvislý od cílové skupiny – zatímco v divácké skupině starší 15 let je snížení pouze na úrovni necelých dvou procent, v divácké skupině 15-54 přesahuje i čtyři procenta. Za snížením stojí především pokles TRP u dvou rozhodujících komerčních hráčů, kterými jsou skupiny Media Club a TV Nova. Obě zmíněné komerční skupiny drží více než 90% podíl na doručených TRP.

Podíl obchodních sítí na TRP, 15+, 1H/2019

Zdroj: Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí na TRP, 15-54, 1H/2019

Zdroj: Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí na TRP, 15-69, 1H/2019

Zdroj: Nielsen Admosphere

Nižší počet odvysílaných TRP registroval monitoring už v prvním čtvrtletí 2019, poté ale přišel silnější duben a také v květnu byla úroveň TRP vyšší než ve stejném loňském měsíci. Naopak ale v červnu došlo ke snížení počtu TRP v porovnání s červnem 2018.

-mav-