Oborové knižní tipy na letní dovolenou

pátek, 12. července 2019, 14:30 Marketing MediaGuru

Přinášíme oborové knižní tipy, které se mohou hodit například na letní dovolenou.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Období letních dovolených začalo. Mnoho lidí si odjíždí odpočinout na chalupu, k moři nebo do hor. A většina z nich si do svých zavazadel přibalí i nějakou tu knihu. Proto přinášíme oborové knižní tipy, které by se mohly ve volném čase hodit.

Jednou z letošních novinek je české vydání knihy Dana ArielyhoPeníze a zdravý selský rozum. Profesor psychologie a behaviorální ekonomie, jenž je podepsán i pod bestesellerem „Jak drahé je zdarma?“, se ve své nové knize spolu se spisovatelem Jeffem Kreislerem zabývá například tím, proč je tak jednoduché na dovolené zaplatit za totožný produkt několikanásobné částky, než které bychom za něj byli ochotni dát doma. A pokud byste chtěli nechat odpočinout své unavené oči, možné je knihu i poslouchat.

Zdroj: Nakladatelství Práh

Zdroj: Nakladatelství Práh

Další kniha, která stojí za přečtení, sice vyšla již loni, na zajímavosti jí to ale neubírá. Jedná se o titul Jak se budují značkyod Byrona Sharpa. Autor v něm přináší odpovědi na klíčové otázky, které marketéři řeší na dennodenní bázi, například jak podpořit růst značky, jakou částku vložit do její marketingové podpory, zda se vyplatí věrnostní programy a jiné. Prezentuje zákonitosti obchodu a propagace, a to napříč zeměkoulí.

Zdroj: Nakladatelství Omega

Zdroj: Nakladatelství Omega

Na letošní konferenci Brand Management, jež se bude konat 2. října, vystoupí i spoluautorka druhého dílu knihy „Jak se budují značky“ Jenni Romaniuk.

Zatím jen v angličtině je dostupná kniha Lese Bineta How (Not) To Plan“, kterou sepsal se Sarah Carter. V publikaci se zaměřují na mýty a nesmysly, které po dlouhá léta přetrvávají ve světě marketingu a komunikace.

Zdroj: Amazon

Zdroj: Amazon

O které mýty se jedná, si můžete přečíst i v naší ukázce, sepsané na základě Binetovy přednášky na Communication Summitu.

Rovněž v angličtině si můžete přečíst knihu britského ekonoma Seana A. Culeyho Transition Point: From Steam to the Singularity(Bod zlomu: Od páry k jedinečnosti). Tematicky se dotýká technologického pokroku, jeho ekonomických a společenských předpokladů a potenciálu současné vlny nových technologií přeměnit téměř každý kousek současného světa. Z pozorování historických souvislostí a s přihlédnutím k aktuálnímu technologickému pokroku v knize autor odhaduje, kam lidstvo spěje.

Zdroj: Sean A. Culey

Zdroj: Sean A. Culey

Do třetice v angličtině je i další kniha, tentokrát z oboru PR, s názvem „Crisis Communications Management“ od Adriana Wheelera. Autor se v ní zabývá krizovou komunikací i tím, do jaké míry její zvládnutí závisí přímo na generálním řediteli.

Více o knize se můžete dočíst i v našem článku Klíčem k překonání krizové komunikace je vždy CEO.

Ty, co dříve bedlivě sledovali osudy rodiny Ewingů, by mohla zajímat kniha Divákem Dallasunizozemské badatelky Ien Angové, jež se věnovala divácké fascinaci většinově nedostupným světem amerických boháčů.

Zdroj: Nakladatelství Akropolis

Zdroj: Nakladatelství Akropolis

Na tisk se zaměřuje kniha Martina Conboye Tisk a populární kultura“, která v časovém rozkročení dvou století sleduje proměny rolí a funkcí populárních periodických tiskovin od počátku 19. století do dnešních dnů, zaznamenává transformace, jimiž prošly, a především stopuje vliv novinového a časopiseckého tisku na etablování a rozvoj moderní populární kultury jako takové.

Zdroj: Nakladatelství Akropolis

Zdroj: Nakladatelství Akropolis

Zájemcům, kteří by si ve svém volnu chtěli vylepšit prezentační dovednosti, se bude hodit kniha Odprezentuj s podtitulem „Průvodce přípravou prezentace“. Tipy, jak vytvořit zajímavou prezentaci, jsou doplněny reálnými ukázkami z českého prostředí.

Zdroj: Odprezentuj.cz

Zdroj: Odprezentuj.cz

-stk-