Česká zmrzlina z Opočna sází na tradice i neobvyklé limitky

pátek, 16. srpna 2019, 10:30 Marketing MediaGuru

V komunikaci volí značka točené zmrzliny retro notu. A byť se největší oblibě těší klasické příchutě, nebojí se experimentovat.

Zdroj: FB Česká zmrzlina z Opočna

Zdroj: FB Česká zmrzlina z Opočna

Českou zmrzlinu z Opočna mohou Češi potkat téměř na každém rohu. Zdálky je viditelná její markýza či cedule pracující s červenobílou barevnou kombinací a motivem kornoutu s dokonale natočenou vanilkovo-čokoládovou zmrzlinou. Značka, jež vznikla již v roce 1960, se dnes prodává přibližně na 2 000 místech po celé republice. „Své zákazníky si naše zmrzlina ale našla i v zahraničí, například v Rakousku, Německu, Španělsku, na Kanárských ostrovech, ve Velké Británii, Vietnamu, Thajsku či Austrálii,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz Eva Šachová z marketingového oddělení společnosti Bohemilk, jež značku vlastní.

Točená zmrzlina je na zmrzlinovém trhu stálicí. Dříve ji konkurovaly nanuky a polárkové dorty, dnes nepřeberný výběr balených i kopečkových zmrzlin. Bohemilk si při propagaci své České zmrzliny z Opočna dává záležet především na spolupráci s jednotlivými prodejci, kteří se musejí řídit tzv. Desaterem zmrzlináře. Kromě čistoty a poctivosti v ní výrobce apeluje na to, že zmrzlina musí být vytvarovaná, našlehaná, jemné konzistence, osvěžující a lehce se rozpouštět na jazyku. Rovněž zdůrazňuje, že prodávající by měl být „vždy náležitě upraven, pozitivní a s úsměvem“.

Vedle toho Bohemilk pomáhá svým prodejcům i s propagací. „Některé propagační materiály dostanou ihned, například nabídkové cedule, vlajky atd., jiné jsou vázány na odběr zmrzlinových směsí (reklamní kornouty, zástěry, trička atd.),“ vysvětluje Eva Šachová a dodává: „Další forma podpory je v místě prodeje, kde jsme připraveni se zákazníkem spolupracovat na grafickém návrhu jeho prodejního místa nebo stánku.“

Dodávka České zmrzliny z Opočna, zdroj: FB značky

Dodávka České zmrzliny z Opočna, zdroj: FB značky

Svou zmrzlinu Bohemilk dále komunikuje v tisku, outdooru a na internetu, kde hraje na retro notu. Na letošních billboardech, které byly v červnu k vidění na českém i slovenském trhu, tak například podtrhla svůj původ ze 60. let minulého století grafikou se ženou v dobových šatech. Součástí aktivace je i letní soutěž, mimo jiné o termosku na zmrzlinu.

Letošní klíčový vizuál na venkovní reklamu, zdroj: FB České zmrzliny z Opočna

Letošní klíčový vizuál na venkovní reklamu, zdroj: FB České zmrzliny z Opočna

I u České zmrzliny z Opočna se nejvíce daří příchutím vanilkové, čokoládové a jahodové, které patří u českých spotřebitelů dlouhodobě k nejoblíbenějším. Vedle toho se však značka nebojí experimentovat a každý rok přichází s limitovanou edicí nezvyklé barvy. Zatímco loni představila černou zmrzlinu Black Magic s příchutí kokosu a čokolády, letos vyrobila modrou s názvem Blue Magic, barvené mořskou řasou spirulina blue. A jak ukázala na svém Facebooku, již si vyzkoušela ve výrobě i příchuť matcha.

Loňská i letošní limitovaná edice si pohrála s nezvyklou barvou zmrzliny, zdroj: FB Česká zmrzlina z Opočna.

Loňská i letošní limitovaná edice si pohrála s nezvyklou barvou zmrzliny, zdroj: FB Česká zmrzlina z Opočna.

Značce se její strategie podle všeho vyplácí: počet prodejních míst roste a její prodeje jsou i přes nestabilní počasí letos opět dobré.

-stk-