Instagram chystá vlastní chatovací aplikaci

pondělí, 2. září 2019, 10:45 Internet & Mobil MediaGuru

Obrázková sociální síť se podle informací The Verge snaží povýšit svou sekci soukromých zpráv na konkurenta Snapchatu.

Pracovní podoba loga nové chatovací aplikace Threads, zdroj: The Verge

Pracovní podoba loga nové chatovací aplikace Threads, zdroj: The Verge

Význam sociální sítě Instagram postupně sílí a její provozovatel, Facebook, ji chce v porovnání s konkurencí ještě zatraktivnit. Podle informací technologického portálu The Verge pracují vývojáři na tom, aby uživatelé Instagramu mohli využívat novou samostatnou aplikaci pod názvem Threads, která je má těsněji propojit s přáteli. Tvůrci se přitom prý částečně inspirují Snapchatem a jeho sekcí Snap Map, která mapuje, kde se jednotliví uživatelé nacházejí.

Na podobném principu by měla fungovat i připravovaná instagramová aplikace: jednotliví přátelé mají v reálném čase vidět, kde se ostatní nacházejí, jak nabitou mají baterii u telefonu nebo zda mají Threads právě zapnutou, a jsou tak k dispozici online. Ba co víc, sama aplikace bude automaticky aktualizovat status jejích uživatelů – pokud jí to dotyční nezakážou. Podle zdrojů The Verge je ovšem funkcionalita Threads zatím omezená. Místo polohy jednotlivých lidí „jen“ dokáže na základě rychlosti pohybu vyhodnotit a pomocí automatizovaného statusu dát ostatním vědět, že dotyčný zrovna cestuje. Aplikace je však údajně zatím jen ve fázi interního testování a podle Verge dosud není jasné, kdy by mohlo dojít k jejímu spuštění.

Vývoj by nicméně mohly usnadnit předchozí zkušenosti Instagramu s nasazováním jiné samostatné chatovací aplikace s názvem Direct. Šlo o nepodařený pokus o nápodobu Messengeru (ovšem s větším důrazem na vizuální komunikaci) a současně snahu využít díry na trhu tam, kde se konkurenčnímu Snapchatu nepodařilo prosadit. Pokud jste o Directu dosud neslyšeli, má to lakonické vysvětlení. Instagram ji v květnu stáhnul z provozu ještě před globálním rozšířením. Původně byla aplikace dostupná jen v předem vybraných zemích, konkrétně v Itálii, Turecku, Uruguayi, Portugalsku a Izraeli. Jak připomíná The Verge, uživatelskou přívětivostí zrovna nevynikala, testery údajně frustrovala nutnost přepínat mezi aplikacemi Instagram a Direct pokaždé, když chtěli poslat soukromou zprávu.

Z dosavadních informací nicméně nevyplývá, že by se měly připravované Threads principiálně lišit od nynější instragramové sekce soukromých zpráv. A to ani v případě designu. Ve své podstatě půjde „jen“ o to, že uživatelé veškerý svou vlastní aktivitou generovaný obsah předkládají očím nikoliv mase sledujících, ale vybraným přátelům. Zároveň je ze snah Instagramu patrný záměr konkurovat Snapchatu, připomíná portál Social Media Today. Chatovací aplikace společnosti Snap je pro dnešní teenagery často hlavním komunikačním nástrojem: a právě důraz na interpersonální komunikaci byl od začátku hlavní devizou Snapchatu v porovnání s Facebookem, který naopak sázel spíše na možnost prezentovat statusy shluku virtuálních přátel. Nyní jako by se Facebook prostřednictvím dceřiného Instagramu a aplikace Threads snažil oba přístupy propojit. A to i přes to, že na první pohled by se Facebook podle součtu uživatelů jeho sociálních sítí, který přesahuje tři miliardy, dvousetmilionového Snapchatu obávat nemusel. Během příštích let se však situace může měnit: některé analýzy totiž upozorňují,  že průměrný uživatel Snapchatu tráví s aplikací více času, než je tomu v případě majitelů instagramových účtů. Provozovatel největší sociální sítě si toho je zřejmě vědom také.

-riv-