Inzertně nejsilnější byly v pololetí Blesk, Deník a Metro

úterý, 20. srpna 2019, 07:30 Tisk MediaGuru

Inzertně nejsilnější zůstávají mezi tištěnými tituly deníky, ale ve srovnání s loňským pololetím většině z nich výnosy z inzerce klesají.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Deník Blesk, regionální deníky Deník a deník Metro dosáhly podle monitoringu Nielsen Admosphere nejvyšších inzertních objemů v tištěných titulech za první pololetí letošního roku. Většina z první desítky inzertně nejsilnějších titulů ale ve srovnání s prvním pololetím 2018 ztratila. Platí to jak pro vyjádření inzertního objemu v korunách, tak rovněž podle počtu inzertních stran.

Celkově si prvních dvacet nejsilnějších tištěných titulů v meziročním srovnání pohoršilo v průměru o 4 % (platí pro objem v Kč, v počtu inzertních stran představovalo pokles 16 %). Souhrnný objem prvních dvaceti tištěných titulů přesahoval za první pololetí pět miliard Kč, což je více než polovina z celkového objemu registrovaného v pololetí v tištěné inzerci. Všechny tištěné tituly vykázaly podle monitoringu v prvním pololetí pokles inzertního objemu o 2,5 %.

Objem monitorované inzerce v tištěných médiích v 1. pololetí 2019

  titul inzerce I-VI/2019 (Kč) meziroční změna (%) počet inzertních stran meziroční změna (%)
1. Blesk 889 928 493 -5,4 1 010 -5,2
2. Deník (celkem) 772 981 644 -7,4 47 382 -19,4
3. Metro 645 780 704 4,7 1 633 -5,7
4. Mladá fronta Dnes 616 242 900 -3,8 2 227 11,6
5. 5plus2 253 853 642 -11,1 2 540 -21,7
6. Právo 180 637 531 -3,1 480 -0,4
7. Žena a život 161 396 551 -12,0 555 -8,9
8. Sport 157 173 953 -25,2 443 -16,6
9. Hospodářské noviny 150 802 791 -24,5 483 -29,1
10. Blesk magazín 146 208 741 3,5 287 -4,1
11. TV magazín 134 762 354 5,5 360 5,8
12. Magazín Mladé fronty Dnes 123 863 347 26,2 262 24,0
13. Lidové noviny 122 411 401 -12,4 336 -10,0
14. Ona Dnes 117 060 927 26,4 332 18,7
15. Blesk pro ženy 111 788 290 4,1 487 2,0
16. E15 101 557 554 -13,7 287 -16,4
17. Aha! 92 901 486 -3,1 329 1,4
18. Elle 90 913 750 -0,4 321 -2,0
19. Týden 89 696 429 5,3 344 3,4
20. Euro 89 425 114 19,1 424 24,8

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-