Škola začíná, výbava oproti loňsku podražila

pátek, 30. srpna 2019, 07:45 Marketing MediaGuru

Výbava pro prvňáčka přijde na více než loni. Trendem jsou ergonomické a ekologické potřeby.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Když v létě začnou kampaně na psací a další školní potřeby, je to jasná předzvěst toho, že návrat do školy se nezadržitelně blíží. Letos školní výbavu pro prvňáčka pořídí rodiče nejméně za 1 830 korun, což o 200 korun více než loni. Oproti loňsku podražily hlavně pastelky, bačkory, pero a box na sešity. Naopak zlevnily cvičky a vybavený penál. Nejdražší položkou zůstává pořízení aktovky. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční, jež doručuje akční letáky obchodních řetězců.

Ergonomie loni oslovila, letos nabídka zesílila

I letos sílí důraz na ergonomii školních potřeb, ať už aktovek, nebo psacích potřeb. „V podstatě každá třetí aktovka má speciálně tvarovanou a polstrovanou zádovou část. Mnohé navíc mají také reflexní prvky, které zvyšují bezpečnost dětí,“ uvádí Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční. Podle analýzy 35 % aktovek a batohů propagovaných v letácích chrání záda žáků a 27 % výrobků v nabídce per, tužek, fixů a pastelek je vyrobeno s ohledem na zdraví a bezpečnost.

„Už vloni jsme v letácích zaznamenali produkty, které mají dětem usnadnit nástup do lavic. Tehdy bylo zhruba 10 % školní nabídky zaměřeno na speciální potřeby dětí,“ komentuje Sikora. „Nový trend zřejmě rodiče oslovil, protože řetězce specializovanou nabídku dále rozšířily, a letos už tvoří dokonce 16 %,“ dodává. Na ergonomii opět staví svou kampaň značka psacích potřeb Stabilo, zatímco konkurenční Pilot se zaměřuje s letní výzvou především na podporu svého gumovacího pera Frixion, dále na Acroball či G-2.

Ohleduplnost k přírodě je letos novinkou

Dalším trendem je nabídka potřeb šetrných k přírodě. „Ohleduplnost k přírodě je letos ve školních letácích novinkou. Ekologických výrobků je sice zatím jen 5 %, ale hádám, že příští rok jich bude zase o něco více. Navíc nejde jen o recyklované sešity, v nabídce najdeme i dětské oblečení z bio bavlny a výrobky ze dřeva či papíru s certifikací FSC,“ prozrazuje Sikora. Nalézt tak lze ekologické pastelky, tužky, štětce, počítadla nebo zápisníky.

Nabídka myslí i na mimoškolní aktivity

Mnoho produktů je nabízeno také v oblasti mimoškolních aktivit. K dispozici jsou školákům nejrůznější sešity na domácí procvičování, encyklopedie nebo hry podporující logické myšlení a kreativitu. Ty letos tvoří dohromady 8 % z celkové nabídky a jsou charakteristické vysokými slevami – v průměru 55 %, zatímco napříč portfoliem školních potřeb dosahuje průměrná sleva 31 %.