LinkedIn vylepšuje cílení kampaní

neděle, 6. října 2019, 08:40 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní sociální síť představila trojici novinek, které mají zlepšit práci marketérům.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Správa reklamy má být na LinkedInu opět o něco propracovanější. Sociální síť provozovaná Microsoftem vylepšuje své nástroje pro cílení a vyhodnocování dopadu marketingových sdělení. V první řadě jde o rozšířenou predikci zásahu jednotlivých kampaní. Zadavatel se dozví nejen prosté číslo, kolik lidí svým sdělením osloví, ale už i podrobnější informace o jejich sociodemografickém složení. Predikce nyní například kalkuluje i s dosaženým nejvyšším vzděláním respondentů, délkou praxe, oborem jejich pracovní činnosti nebo s velikostí firmy, která je zaměstnává. Jde o novinku, která už má být v těchto dnech globálně dostupná. Její význam umocňuje další update, který dává marketérům možnost své požadavky zpřesnit pomocí logických operátorů and/or. To se může jevit jako relativně málo významné opatření, podle LinkedInu šlo ale o jeden z nejžádanějších updatů v oblasti cílení reklamy. A firma současně na svém blogu uvádí praktický příklad, v čem má být jeho přínos:

„Řekněme, že chcete cílit na lidi, kteří v libovolném oboru pracují v manažerské pozici a zároveň na všechny pracovníky ve finančnictví, bez ohledu na jejich senioritu. To v minulosti nebylo možné, nyní to díky využití logických operátorů lze, což dává zadavatelům mnohem více možností nastavit, komu se mají reklamy zobrazovat,“ uvádí LinkedIn.

Využití logických operátorů sociální síť blíže představuje na videu níže.

V neposlední řadě dostanou marketéři nejenom lepší nástroje na zaměření svých kampaní, ale také na vyhodnocení jejich úspěšnosti. Firma dokáže přesně popsat, které cílové skupiny na konkrétní reklamní formát reagují. Marketéři se tak dozví, jaký typ lidí sleduje jejich videoreklamy, vyplňuje on-line formuláře pro marketingové účely nebo si vůbec čte sponzorované soukromé zprávy. Zatímco jiné v tomto článku popisované novinky jsou podle LinkedIn dostupné již nyní, vylepšená analytika má být k dispozici zhruba za dva týdny. Ačkoliv se vše může jevit jako dílčí vylepšení, zohlednění významu LinkedIn takový pohled částečně mění – účet na profesní sociální síti má na 645 milionů uživatelů a podle portálu Social Media Today představuje LinkedIn „historicky největší databází profesních a kariérních informací“. Ty teď dokáží snadněji najít recipienty. Na tuzemském trhu využívá LinkedIn přes 1,5 milionů uživatelů, 83 tisíc firem a sedm tisíc škol. Přesto ale služba ještě plně nevyužívá svého potenciálu, míní část expertů. Adam Zbiejczuk ze společnosti Influencer.cz na letošní konferenci Brandstorming označil LinkedIn za nejpodceňovanější sociální médium. „Na LinkedIn se v poslední době přesunuli lidé, kteří už byli unavení z Facebooku. Většinou zde nikdo nesdílí fotografie z dovolené, dětí ani se nehádá o politice,“ popsal Zbiejczuk

Mezi uživateli sociálních sítí se tak LinkedInu daří udržovat poměrně unikátní postavení, a to nejen v Česku. Už třetí rok v řadě je podle minulý týden zveřejněné ankety Digital Trust 2019 serveru Business Insider tou nejdůvěryhodnější sociální sítí. To neznamená, že by její provozovatelé měli nouzi o podněty k vylepšení. O něco hůře totiž respondenti Digital Trust vnímají na LinkedInu jeho uživatelské rozhraní, celkovou relevanci a možnosti sdílení obsahu. Nynější updaty ale ukazují, že minimálně v prvních dvou atributech se vývojáři LinkedIn pokoušejí o změnu.

-riv-