Pigy dál roste, posiluje postavení ve skupině Active

pátek, 4. října 2019, 07:35 Rádio, Marketing MediaGuru

Dětská značka Pigy, která patří do skupiny Active, je zisková. O víkendu pořádá první ročník festivalu Slamák.

Zdena Chocholoušová, foto: Active

Zdena Chocholoušová, foto: Active

Dětská značka Pigy z portfolia skupiny Active ČR, která zahrnuje rádio, weby, herní aplikace, školky, časopisy, knihy a eventy, dál obratově roste a posiluje své postavení v rámci společnosti Active. „Začátkem září se ze značky stala samostatná entita a ve skupině se tak dostala na úroveň Evropy 2 a Frekvence 1. Z hlediska zisku a tržeb si na sebe Pigy vždy vydělal," říká manažerka dětských produktů Active Zdenka Chocholoušová.   

Na nadcházející víkend připravila značka Pigy svůj dosud největší festival Slamák, jehož koncept převzala z Anglie. Očekává, že na festival dorazí kolem pěti tisíc lidí. Pro další roky potom předpokládá zvyšování počtu návštěvníků. 

Další rozvoj plánuje rovněž u sesterské značky Lily, kde přijde s vlastním merchandisingem.

Plné odpovědi na otázky pro Zdenku Chocholoušovou můžete číst níže.

Značka Pigy je v současnosti rozšířena v několika oblastech. Které z nich považujete za klíčové a měly by se dále rozvíjet?

Pigyho stavíme od začátku jako multimediální produkt. V tuto chvíli má kromě internetového rádia na svém kontě knížky, časopisy, merchové produkty jako hodinky nebo plyšáky a jiné hračky, licence na školky a v neposlední řadě je základní esencí velkých eventů Pigyád. Z hlediska dalšího rozvoje jsou historicky vidět naše snahy o to, dostat Pigyho na televizní obrazovku. V dnešní době jsme ale tento pohled s ohledem na rozvoj technologií přehodnotili a budeme se zaměřovat na videoobsah více využitelný na internetových platformách. Například již nyní mohu prozradit, že máme již první díly animovaného mini seriálu Vesmírná odysea s Pigym ve vesmíru a k němu se chystá vlastní song s videoklipem, který spatří světlo světa koncem října. Ústřední písničku k animáku nazpívala Nela Dobiášová a Libor Schlenz. V minulosti jsme také uvedli do provozu web pro maminky zvaný Pigymáma. S ohledem na finanční i personální kapacity jsme se mu bohužel věnovali pouze okrajově, ale během následujícího roku plánujeme právě i tuto značku posílit a více rozvíjet.

Jaké jsou plány se značkou Pigy ve zbytku letošního roku, případně pro rok příští?

Tady nás čeká konkrétně 5. října asi největší letošní Pigyho akce, a to festival Slamák. Jde o koncept netradiční a interaktivní akce, který jsme si přivezli z Anglie. V Praze se v jeden den sejde v Botanické zahradě hl. města Prahy více než 40 umělců z nejrůznějších oblastí. Nepůjde jen o hudbu, ale i o pouliční a cirkusové umění a dobré jídlo v režii farmářů. Připravené máme také nejrůznější přednášky, workshopy nebo prostor, kde budou pro děti číst z knížek sami spisovatelé nebo jiné známé osobnosti. Z místa pak bude vysílat rádio Frekvence 1 a zónu zvaná Čítárna podpořilo knihkupectví Neoluxor.

To je tedy asi jedna z největších věcí, která nás aktuálně čeká do konce roku. Na příští rok samozřejmě opět chystáme novou dějovou linku Pigyho a rozhodně počítáme s tím, že se více vrhneme i do rozvoje další dětské značky Lily.

Kolik účastníků v průměru zavítá na Pigyády? Jak z této aktivity těží skupina Active?

U Pigyád nemůžeme dát průměrné číslo. Realizujeme „menší akce“ pro nákupní centra, kde se návštěvnost pohybuje v řádu několika set návštěvníků. Pak máme pravidelné Pigyády například v Milovicích a tam je to kolem 8 tisíc. Vrcholem pak bývají festivaly jako v minulosti Léto lásky nebo aktuálně Přehrady festy, kde jsou Pigyády od samého začátku součást těchto hudebních projektů. Tady je pak návštěvnost v desetitisících. Aktuálně pro Slamák počítáme letos s návštěvností kolem 5 tisíc, ale věříme, že další ročníky opět vykáží růstovou tendenci. Pigy a všechny jeho aktivity jsou v rámci skupiny vnímány velmi pozitivně. Pigy je značka zaměřená na děti a jejich rodiče a vhodně doplňuje celkové portfolio. Má to svou logiku v případě vývojové křivky posluchačů i zvyků konzumentů médií. Musíme ale přiznat, že u soukromých médií je nutné, aby značka vykazovala i zisky, a to se v případě Pigyho každoročně daří.

Lze říci, jak úspěšné jsou Pigy školky?

Porovnání úspěšnosti školek je obecně velmi komplikované. Máme porovnávat soukromé školky se státními? Máme porovnávat naplněnost školek nebo zisk? Není tu jednoznačné hledisko. Každopádně bychom si přáli, aby pokrytí Pigy školkami bylo po republice silnější. Na druhou stranu dáváme přednost kvalitě před kvantitou, a proto jsme museli občas i licenci provozovatelům odebrat či předem odmítnout, abychom si zachovali kvalitu značky, a především důvěru rodičů. Pigy školky, které ale aktuálně fungují, jsou z našeho pohledu úspěšné, naplněnost je stoprocentní a děti i rodiče jsou s nimi spokojeni, což je pro nás hlavní.

Nejnovějším přírůstkem v dětském portfoliu Active je značka Lily. Jak se s Pigy doplňuje a lze očekávat také její další rozšiřování?

Lily vzešla vlastně z neuspokojené poptávky po značce Pigy. Ta už má na sebe navázanou řadu spolupracujících značek a abychom zachovali Pigyho jedinečnost a současně udrželi kvalitu, došli jsme k závěru, že bude nutné vymyslet další značku, kterou budeme rozvíjet vedle Pigyho. Současně ale musí zapadat do příběhové linky Pigyho a vzájemně se podporovat. Tak vznikla Lily a jednoznačně počítáme s jejím dalším rozvojem. Do konce letošního roku bude mít Lily svůj vlastní merchandising (např. hodinky, plyšáky atd.), který bychom chtěli ideálně uvést na trh tak, abychom stihli předvánoční období. Samozřejmě chystáme pro příští rok rozvoj značky i na dalších platformách, např. se stane nedílnou součástí všech Pigyád, stává se hlavní hrdinkou vedle Pigyho v animovaném příběhu. Lily má oslovit především holčičky, a tak nebude chybět ani kolekce triček nebo šperků.

Lze vyčíslit přínos značky Pigy pro skupinu Active, např. v tržbách nebo v zisku?

Skupina Active staví vždy na racionálních výsledcích, proto produkty a značky, které nejsou úspěšné a výdělečné se nějak transformují nebo zavírají, a naopak se rozvíjí produkty nové nebo inovují stávající. Pigy je jeden z brandů ze skupiny Active, který od svého vzniku vykazuje růstovou tendenci. O tom mimo jiné svědčí i fakt, že ze značky, která byla doposud součástí marketingu a marketingové podpory, se stala začátkem září samostatná entita a ve skupině se tím pádem dostala na úroveň Evropy 2 a Frekvence 1. Z hlediska zisku a tržeb si na sebe Pigy vždy vydělal, a navíc v tomto ohledu vykazuje růstovou tendenci.

Neuvažujete o založení vlastní dětské televizní stanice Pigy TV?

Samozřejmě tyto tendence tu byly, protože, jak se říká televize dělá hvězdy. Na druhou stranu dnes se konzumace médií čím dál více proměňuje. Máme tu VoD platformu, Youtube a další sociální sítě, kde tráví mladí lidé čím dál více času. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli věnovat se kvalitnímu video obsahu a udělat Pigyho videa využitelná pro různé mediální kanály. Věřím, že se nám to povedlo a první animovaný film budeme moci vypustit do světa internetu v dohledné době.

-mav-