Radiohouse konkuruje v nové obchodní politice lepší cenou

středa, 2. října 2019, 10:45 Rádio MediaGuru

Zastupitelství rozhlasových stanic Radiohouse reaguje na změnu rozložení sil od roku 2020 a nastavuje ceny níž než konkurenční Media Club.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Společnost Radiohouse představila na začátku tohoto týdne novou obchodní politiku na rok 2020. Kombinuje v ní celé produktové portfolio, které rozšiřuje o digitální prvky. V roce 2020 chce konkurovat lepší cenou a důslednějším využitím výhod regionálního vysílání. Nižší ceny mají být odpovědí na změnu na rozhlasovém reklamním trhu, kdy stanice skupiny Active odcházejí od Radiohousu ke konkurenčnímu Media Clubu.

Celoplošný produkt Radiohouse Total po odchodu stanic skupiny Active Radio má nadále zasahovat přibližně polovinu populace, která si během týdne naladí nějaké rádio. Ceníkovou cenu za tisíc oslovení produktu (CPT 6-19 hod) Radiohouse stanovuje pod úroveň konkurenčního Radio United Total. Radio United Total zahrne od února 2020 mj. i celoplošné stanice Active (Frekvence 1, Evropa 2).

„Všechny produkty mají výkonnostně blízko konkurenčním ze stáje Radio United, přitom stojí významně méně. Chceme tak nabídnout zadavatelům možnost využívat rozhlasovou reklamu efektivněji a při stejné investici dosáhnout lepší frekvence zásahu, která je dnes pro výsledek rozhlasových kampaní klíčová,“ říká Karel Friml, ředitel divize národního obchodu Radiohouse

Cenové srovnání ukazuje, že CPT u hlavního produktu Radiohouse Total je pro rok 2020 nastaveno na 75 Kč, tedy cca o jednu korunu méně než v případě konkurenčního Radio United Total. Srovnání dalších produktů Radiohousu a Radio United je možné vidět na grafu níže.

Radiohouse také pro příští rok zavádí dva nové balíčky Hitrádio Plus a Blaník Plus, postavené na síti regionálních rádií. Má jít o cenově výhodnou alternativu k celoplošným rozhlasovým stanicím konkurence. „Dosah je srovnatelný, poměr cena vs. výkon je ale oproti celoplošným stanicím mnohem lepší, v některých případech o více než 40 %,“ říká Karel Friml.

Hitrádio Plus

  • Hitrádio City, Hitrádio City 93,7 FM (dříve Rádio City), Hitrádio Černá Hora (dříve Rádio Černá Hora), Hitrádio Dragon, Hitrádio Faktor, Hitrádio FM, Hitrádio FM Plus, Hitrádio Orion, Hitrádio Vysočina, Rádio Zlín, Rádio Krokodýl, Rádio Haná (Skyrock), RCL - Radio Contact (dříve Rádio Contact Liberec), Expres FM

Blaník Plus

  • Rádio Blaník, Rádio Petrov, Radio Čas, Rádio Jih
Zdroj: SKMO Radio projekt, Median, STEM/MARK, 1.-2.Q 2019, 12-79, všichni

Zdroj: SKMO Radio projekt, Median, STEM/MARK, 1.-2.Q 2019, 12-79, všichni

Radiohouse rovněž chystá novou podobu speciálních operací. Soutěže, rozhovory, moderované vstupy a další on-air prvky, mají dostat i novou podobu rozšířenou o digitální platformy zahrnující PR články, podcasty, notifikace na mobilních zařízeních a příspěvky na sociálních sítích. Využít chce i nových komerčních pořadů a rubrik na regionálních rádiích, které bude nabízet jak v sítích pro celoplošné zadavatele, tak v jednotlivých regionech.

-mav-