Skupina REWE koupila cestovní kancelář Fischer

pátek, 20. září 2019, 12:05 Aktuality, Retail MediaGuru

Majitel řetězců Billa a Penny rozšiřuje své podnikání na trhu cestovního ruchu. Kupuje cestovní kancelář Fischer.

Zdroj: CK Fischer

Zdroj: CK Fischer

Finanční skupina KKCG podnikatele Karla Komárka podepsala smlouvu o prodeji Fischer Group. Kupujícím je německá skupina REWE. Smlouva o prodeji byla podepsána ve čtvrtek 19. září, uvedla na páteční tiskové konferenci mluvčí KKCG Dana Dvořáková. Transakce podléhá schválení ÚOHS, cena transakce nebyla uvedena.

REWE Group, vlastník řetězců Billa a Penny Market, tak tímto krokem rozšiřuje svůj záběr na trhu cestovního ruchu. Patří pod ní také značky Exim Tours (ČR, Polsko) a Kartago Tours (Slovensko, Maďarsko). Její aktivity na cestovním ruchu zastřešuje skupina DER Touristik.

Fischer a Exim Tours patří obratově k dvěma nejsilnějším cestovním kancelářím na českém trhu. Jejich spojením vzniká velmi silný hráč. V České republice se jedná o jednu z nejvýznamnějších transakcí v oblasti cestovního ruchu za poslední dvě dekády.

Fischer se tak stane součástí skupiny REWE, která svou pozici na cestovním ruchu začala budovat před dvaceti lety. Tím si začala vytvářet druhý opěrný pilíř vedle maloobchodního. „Z pohledu obratu je pro nás český maloobchodní trh druhým nejvýznamnějším. Věříme mu, proto zde chceme investovat. Vidíme i růstový trend v cestovním ruchu na českém trhu, což souvisí s velmi nízkou nezaměstnaností, a proto jsme se k této akvizici rozhodli,“ zdůvodnil Soren Hartmann, generální ředitel DER Touristik Group.

Nabídka Exim Tours a CK Fischer se podle Hartmanna dobře doplňuje. Zatímco Fischer se více zaměřuje na západní Středomoří, Exim Tours má silnější nabídku v lokalitě východního Středomoří. Snahou má být podle ředitele Fischer Group Jiřího Jelínka nabídnout českým klientům další produkty, které zatím nemohli tolik využívat – např. širší nabídku exotických zájezdů např. na Maledivy, Mauricius či USA.

Společnost KKCG vysvětlila, že rozhodnutí o prodeji cestovní kanceláře Fischer je strategické a že pro její další rozvoj spatřuje lepší podmínky pod střechou firmy, která se na trh cestovního ruchu zaměřuje. „Přestože jsme s výsledky firmy spokojeni, je naší ojedinělou investicí na poli cestovního ruchu,“ zdůvodnila Katarína Kohlmayer, členka představenstva KKCG. Připomněla, že firma operuje na trhu loterií (Sazka), energetiky, těžbě ropy a plynu (MND) a v technologiích, kde nedávno založila nový holding Aricoma.

CK Fischer

Finanční skupina KKCG převzala CK Fischer v roce 2003 poté, co se o dva roky dříve dostala do finančních problémů. Od roku 2004 řídí cestovní kancelář ředitel Jiří Jelínek. K CK Fischer později přibyla cestovní agentura Privileq zaměřená na náročnější klientelu, v roce 2011 CK Fischer koupila jedničku na trhu s lyžařskými zájezdy společnost Nev-Dama a o rok později se uskutečnil nákup online portálu eTravel. Tržby Fischer Group dosáhly v roce 2018 výše 6,2 mld. Kč, její služby využilo 420 tisíc klientů.

-mav-