Britské módní značky hledají v Česku partnery

neděle, 27. října 2019, 07:30 Retail MediaGuru

Britská ambasáda společně s Britskou asociací módního a textilního průmyslu představila 16 retailových značek, které by chtěly začít podnikat ve střední a východní Evropě.

Celkem 16 značek různé velikosti hledá partnery pro vstup na náš trh, zdroj: UKFT.

Celkem 16 značek různé velikosti hledá partnery pro vstup na náš trh, zdroj: UKFT.

Pod záštitou Britské ambasády se na akci Mise Britské asociace módního a textilního průmyslu (UK Fashion & Textile Association - UKFT) ve středu 16. října v hotelu Eurostars Thalia představilo 16 retailových značek, které by chtěly začít podnikat v Česku a ve střední a východní Evropě. Firmy zde hledají obchodní partnery a Praha je jedním z hlavních měst regionu, odkud se pak značky rozšiřují do dalších zemí.  
 
Asociaci představil na úvod Paul Alger, její International Business Director, jako seskupení 2500 designérů, výrobců, obchodníků a dalších asociací, všichni z oboru textilu, módy a designu. Asociace sdružuje britské firmy a snaží se jim pomáhat propagovat jejich podnikání, ať už v ve Velké Británii, nebo v zahraničí. „Pokud exportujeme zboží, tak jedině prémiové značky, výrobky a designéry,“ řekl Alger. Do České republiky přivezla asociace skupinu 16 značek, o kterých se domnívají, že by mohly zdejší obchodníky zaujmout. Asociace úzce spolupracuje i s britskou vládou a snaží se přivézt pracovní příležitosti z Číny zpátky do Evropy. Většina oděvů a doplňků se totiž vyrábí v rámci Evropy.

Paul Alger poukázal na to, že Británie má tradici v textilním průmyslu, módě a designu. Podle něj v poslední době především britští muži projevují zájem o původní místní výrobu. Také evidují dlouhodobý zájem ze strany USA, Japonska, Koreje, Číny a Itálie o v Británii vyrobené značky. Většina francouzských a italských luxusních značek je prý vyrobena právě z Británii. Zmínil, že na podporu britských značek dělají i kampaně, ale v České republice zatím takovou nedělali. A dodal, že britské značky se snaží vytvářet udržitelnou módu.

Nakonec pohovořil o Brexitu. „I když se Velká Británie oddělí, nevpluje do zóny středního Atlantiku, ale stále tam zůstane mnoho hrdých Evropanů, kteří chtějí spolupracovat se zbytkem EU,“ říká Alger.

Česká republika a Polsko jsou hlavní vstupní branou do tohoto regionu vzhledem k tomu, že nabízejí kosmopolitní prostředí a dobrý poměr zahraničních turistů vůči lokálním zákazníkům. Značky si na těchto trzích mohou dobře otestovat svůj potenciální úspěch.

Jan Kotrbáček, vedoucí oddělení pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Cushman & Wakefield

Následně se představila většina z 16 značek. Například výrobci bot Baker Shoes, kteří fungují na trhu 140 let na trhu, vyrobí 150 tisíc párů bot ročně a exportují do 50 zemí. Export tvoří 35 % z obratu. Dalším byl výrobce bot Chatham Marine, rodinná firma, kteří jsou na trhu 30 let, mají různé kolekce a 4000 produktů.

Další značka je Closet, jejíž oblečení designuje a vyrábí přímo v Londýně malý tým, využívá látky z Evropy a vydává devět kolekcí ročně. Elegantes jsou ručně vyráběné parfémy. Freya Rose založila svou značku v roce 2010 a její boty se prodávají kromě Británie i v USA a Austrálii.

G.H.Hurt & Son zase vyrábí v továrně v Nottinghamu pletené oblečení, především šály a šátky. JLynch jsou designové pásky a 95 % výrobků jde na export, nedávno značka začala vyrábět i boty a šperky. Leather and Cotton London vyrábí v Portugalsku kožené boty bez tkaniček. A Molton Brown je rodinná firma produkující v Británii parfémy, kosmetiku nebo šampóny, po světě má 70 poboček.

MrQuintessential je pletené oblečení pro muže, ručně vyráběné z hedvábí a kašmíru. Další značkou je New Look, která má 519 obchodů v Británii a Irsku a nabízí 600 novinek v oblasti módy týdně v prodejnách i online. Really Wild Clothes je ze Skotska a funguje od roku 2002, navrhuje tvídové a pletené oblečení. Značka Something Wicked vyrábí spodní prádlo zákaznicím na míru ze speciální kůže.

Vzhledem k tomu, že řada značek je velmi specifická, bude nyní záležet na tom, jakého si vyberou partnera (franšízového partnera) a zda se rozhodnou pro vlastní obchod nebo prodej v rámci nějakého butiku. „Česká republika a Polsko jsou hlavní vstupní branou do tohoto regionu vzhledem k tomu, že nabízejí kosmopolitní prostředí a dobrý poměr zahraničních turistů vůči lokálním zákazníkům. Značky si na těchto trzích mohou dobře otestovat svůj potenciální úspěch,“ uvádí důvody, proč značky chtějí vstoupit na trh regionu právě v ČR Jan Kotrbáček, vedoucí oddělení pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield.

-zue-