Interbrand: Nejhodnotnější značkou je stále Apple

čtvrtek, 24. října 2019, 07:40 Marketing MediaGuru

V žebříčku nejhodnotnějších značek Interbrand se drží na špičce Apple, Google a Amazon. Facebook vypadl z první desítky.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Podle letošního žebříčku Interbrand, jenž eviduje 100 nejhodnotnějších značek světa, se v čele i nadále drží značka Apple. Ta stojí na nejvyšší příčce již od roku 2013 a od té doby se její hodnota zvýšila o téměř 136 miliard USD na současných 234,24 miliard dolarů. V meziročním srovnání vyrostla o 9 %.

Ani další místa v první trojici se nemění – na druhém místě se opět umístil Google (167,71 mld. USD) a Amazon (125,26 mld. USD). A udrželi se i další hráči v první desítce, s výjimkou sociální sítě Facebook, která spadla z loňské deváté příčky na čtrnáctou. Místo ní se do top deseti nejhodnotnějších značek dostalo studio Disney.

Do žebříčku se po šesti letech nepřítomnosti vrací značka Dell, jež obsadila 63. příčku s hodnotou vyčíslenou na 9,09 mld. dolarů. Nováčkem se stala taxi aplikace Uber (87. příčka) a profesní sociální síť LinkedIn (98. příčka).

Nejrychleji rostoucími značkami je Mastercard (+25 %), Salesforce (+24 %) a Amazon (+24 %). K nejrychleji rostoucím sektorům patří již druhým rokem luxus a retail. V žebříčku je zastoupeno celkem devět luxusních značek, jejichž hodnota meziročně vzrostla o 11 %. Nejvyšší meziroční růst zaznamenala značka Gucci, jejíž hodnota se zvýšila o 23 %, dále Louis Vuitton (+14 %) a Chanel (+11 %).

Interbrand: 100 nejhodnotnějších značek světa, zdroj: Interbrand

Interbrand: 100 nejhodnotnějších značek světa, zdroj: Interbrand

Interbrand vydává žebříček nejhodnotnějších značek světa již 20. rokem. Pouze 31 značek se zde drží od počátku hodnocení, mezi nimi například Disney, Nike nebo Gucci. Coca-Cola a Microsoft jsou jediné dvě značky, které se po celou dobu pravidelně umísťují v první desítce. Zatímco v roce 2001 tvořila kumulativní hodnota značek 988 miliard dolarů, letos to je 2,13 bilionů dolarů.

Žebříček je sestavován na základě tří hodnotových kritérií značky: zohledněny jsou finanční výsledky produktu či služby dané značky, role, kterou značka hraje v ovlivňování nákupního rozhodnutí, a síla, s jakou si značka udržuje loajalitu a zajišťuje zisk.

-stk-