
Zdroj: Shutterstock
Monitorované investice do nákupu reklamního prostoru v médiích za tři letošní čtvrtletí jsou podle monitoringu AdIntel od Nielsen Admosphere v průměru o 5 % vyšší než ve stejném loňském období. Růst reklamních investic táhne především televizní reklama a částečně také venkovní reklama.
Televizní reklama je v hrubých monitorovaných investicích o více než tři miliardy nad úrovní loňského období leden až září. Meziročně jde o 9% navýšení. Růst reklamního televizního trhu potvrzují i provozovatelé vysílání. Majitel české komerční jedničky TV Nova, firma CME, odhaduje letošní růst reklamních investic na českém televizním trhu o 6 %.
Zvýšení investic do venkovní reklamy je podle monitoringu na úrovni 5 %, i když v září se měl její objem snížit dvouciferně.

Zdroj: Nielsen Admosphere
V přehledu nejsou uvedeny investice do internetové reklamy, a to z toho důvodu, že monitoring postihuje jen displayovou reklamu a video reklamu, které ale tvoří jen část dostupných internetových reklamních formátů. Podle projektu AdMonitoring byl objem letošní zářijové internetové display reklamy v průměru o 6 % vyšší než v loňském září.
Monitorované investice neodpovídají reálně investovaným objemům, nezahrnují totiž slevy, bartery nebo provize.
-mav-